زمان : 10 Mehr 1399 - 11:53
شناسه : 160429
بازدید : 4826
خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: تقویت جامعه ای آماده در برابر حوادث احتمالی از جمله اهداف راه اندازی خانه‌های هلال است.

یزدفردا: جلیل کهدوئی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: خانه‌های هلال روستایی به عنوان چکیده هلال احمر در روستا‌ها و پل ارتباطی جمعیت هلال احمر در روستا‌ها است و این خانه‌های هلال زمینه مشارکت فعال مردم روستا در زمینه‌های امدادی و بشر دوستانه را فراهم می‌کند.

کهدوئی افزود: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان از اهالی روستاها، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات و دعوت و جذب خیران داوطلب در روستا‌ها از فعالیت‌های خانه هلال در روستا‌ها است.

او با بیان اینکه آمادگی و آموزش می‌تواند خسارات ناشی از حوادث را کاهش دهد، گفت: تشکیل خانه‌های هلال به نوعی واگذاری کار به افراد است که این اقدام می‌تواند نقطه قوتی برای هلال احمر باشد زیرا با آموزش‌های ساده می‌توان مشکلات را به حداقل برساند.

رئیس خانه‌های هلال استان یزد گفت: خانه‌های هلال، محلی برای گسترش آموزش و نفوذ بین مردم برای ساختن روستا، شهر و استان در زمان حوادث و بلایا است.

او اظهار داشت: خانه‌های هلال با هدف تحقق شعار (هر خانواده یک امدادگر) و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی شده است و می‌توانند در بخش مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خانه‌های هلال می‌توانند به عنوان یک هلال احمر کوچک فعالیت کنند، افزود: خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

او در پایان اضافه کرد: یکی از مزیت‌های تشکیل خانه‌های هلال کشف استعداد‌های بومی منطقه‌ای است زیرا این خانه‌ها از سوی خود داوطلبان و مردم اداره می‌شوند.