زمان : 27 Mehr 1399 - 20:18
شناسه : 161050
بازدید : 3548
وقف حرکتی انسان‌دوستانه برای تعدیل امور اجتماعی و تقسیط در جامعه است نماینده ولی فقیه در استان یزد: وقف حرکتی انسان‌دوستانه برای تعدیل امور اجتماعی و تقسیط در جامعه است نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که وقف حرکتی زیبا و انسان دوستانه برای تعدیل امور اجتماعی و تقسیط در جامعه است، گفت: وقف می‌تواند برای عموم بهره‌های فراوانی به دنبال داشته باشد.

یزدفردا: آیت الله «محمدرضا ناصری» در پیامی به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: در دهه وقف مبلغان باید بیشتر ابعاد عظیم آن را تبیین کنند و متولیان فرهنگی در جهت گسترش آن کوشا باشند.

وی با اشاره به آیه‌ی کریمه‌ی «وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا» (و نیکی‌های ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و امیدوار کننده‌تر است)، گفت: مکتب حیات بخش اسلام جهت اجرای عدل و قسط در جامعه و اعتلای بشریت مراتب انسانی برنامه‌های بزرگ و سازنده‌ای را جهت وصول به این امر مهم و تحقق ارزش‌ها ارائه داده است.

وی افزود: یکی از آن‌ها سنت حسنه وقف و یا همان صدقات جاریه‌ای است که اجرای دقیق آن می‌تواند علاوه بر بعد معنوی برای عامل آن برکات و حسنات فراوانی را در برداشته باشد.

امام جمعه یزد با بیان این که اصولا هر کاری که برای قرب به خداوند و خدمت به بندگان خدا بزرگ عملی شود، دارای برکات بی‌شماری است، گفت: در وقف این برکات ملموس‌تر و محسوس‌تر است چرا که برکات آن مستقیم و یا غیرمستقیم به مردم می‌رسد و می‌تواند جامعه را منتفع کند.

وی با بیان این که وقف حرکتی زیبا و انسان دوستانه برای تعدیل امور اجتماعی و تقسیط در جامعه است، گفت: وقف می‌تواند برای عموم  بهره‌های فراوانی به دنبال داشته باشد.

آیت الله ناصری افزود: در وقف نشاط معنوی برای صاحب آن (واقف) و برای اجرا کنندگان آن (متولی) و برای بهره بردار آن به وجود می‌آید.

وی روایتی در مورد وقف از حضرت سید الشهداء(ع) بیان و تصریح کرد: «پس از مرگ آدمی، چیزی به دنبال او نمی‌رود مگر سه خصلت؛ اول صدقه‌ای که خود در مال زندگی آن را جاری کرده است و پس از مرگش نیز جاری باشد، دوم روش پسندیده و هدایت‌گری که پس از مرگش بدان عمل شود و سوم فرزند شایسته‌ای که برای او دعا کند.»

وی ادامه داد: این حدیث نشانه‌ای است که حیات وقف در دنیای پس از این یعنی چیزی که در سرای دیگر می‌تواند راهگشای خیر برای انسان شود، همین خیری است که به آن «صدقه جاریه» گفته می‌شود و برای همیشه ماندگار می‌گردد.

امام جمعه یزد با ابراز امیدواری از توجه بیشتر مردم بر این موضوع وقف، گفت: این دنیای فانی، دنیایی بس کوچک و رفتنی است و آنچه که می‌ماند حرکات و افعال خیری است که برای نزدیک شدن به خداوند و در جهت رفاه و عدالت عموم مردم انجام می‌دهیم یا در این دنیا باقی می‌گذاریم.