زمان : 05 Aban 1399 - 14:13
شناسه : 161291
بازدید : 3949
ورود بدون ماسک به فرودگاه ممنوع مدیر کل فرودگاه‌های یزد تاکید کرد؛ ورود بدون ماسک به فرودگاه ممنوع مدیر کل فرودگاه های استان یزد ورود به ترمینال پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله صدوقی یزد بدون ماسک را ممنوع اعلام کرد و گفت: از مسافران، پرسنل و مشایعت‌کنندگان درخواست می‌شود، قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند.

یزدفردا: «عباس محمدی» ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: تمام حاضران در سالن ترمینال مسافری و حتی ایرساید(سطوح پروازی و پارکینگ هواپیما) و لندساید (سطوح غیرپروازی) و ساختمان‌های اداری فرودگاه بین‌المللی یزد، با حضور ناظران سلامت ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند.

وی افزود: ناظران سلامت با پوشش‌های مشترک به طور مستمر در فرودگاه یزد حضور دارند و بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مسافران، به ویژه در مراحل بازرسی‌ و صفوف کانترهای ترمینال‌ نظارت خواهند داشت.

محمدی با بیان این که حضور ناظران سلامت به‌منظور افزایش نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده‌ است، گفت: ناظران در هر نوبت پرواز، بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از جانب کارگزاران و مسافران نظارت دارند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به اقدامات فرودگاه بین‌المللی یزد به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و تداوم گام‌های پیشگیرانه در این خصوص، خاطرنشان کرد: از روزهای ابتدایی بروز کووید ۱۹، این اداره کل با هدف حفظ سلامتی مسافرین و کارکنان اقدام به نصب بنرهای هشدار و استیکرهای استفاده از ماسک در مبادی ترمینال، ایجاد فاصله بین صندلی‌های سالن انتظار، ضدعفونی سالن‌ها قبل و بعد از پرواز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کرده است.

وی در مورد دیگر اقدامات انجام شده نیز تصریح کرد: دستورالعمل‌های موکد بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در صفوف مقابل کانترها توسط واحد اطلاعات پرواز اجرایی شده، همچنین به منظور تب‌سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت مسافران در ترمینال نسبت به نصب دوربین حرارتی جدید اقدام کردیم.

محمدی تصریح کرد: به محض ورود مسافر به داخل کابین هواپیما، مسئولیت‌های بهداشتی بر عهده شرکت هواپیمایی خواهد بود و بررسی شرایط بهداشتی هواپیماها و چگونگی عملکرد شرکت‌های مختلف هواپیمایی در حیطه وظایف ما نیست.

این مسئول بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و خواستار شد تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس همکاری لازم را با عوامل نظارتی فرودگاه عمل کنند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی یزد از قبل نیز با نصب بنرهای هشدار و ارسال دستورالعمل به شرکت‌های هواپیمایی، استفاده از ماسک برای مسافرین و کارکنان را الزامی کرده بود.