زمان : 06 Aban 1399 - 19:45
شناسه : 161338
بازدید : 5743
اهدا جایزه نوبل ایرانی ( بنیاد موقوفه البرز ) به 2 دانش آموز نخبه یزدی اهدا جایزه نوبل ایرانی ( بنیاد موقوفه البرز ) به 2 دانش آموز نخبه یزدی دانش‌آموزان یزدی با قرار گرفتن در میان ۵۱ دانش‌آموز برتر کشور، موفق به کسب جایزه سال بنیاد البرز شدند.

یزدفردا: همایش پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد البرز روز سه‌شنبه بصورت ویدئو کنفرانسی از ۲۰ استان در تهران برگزار و از ۵۱ دانش‌آموز برگزیده کشور تقدیر شد که در این میان "نگار کارگر " و " سروش شرافت بفروئی " دانش‌آموز مقاطع متوسطه موفق به کسب این جایزه شد.

در استان یزد این مراسم در سالن جلسات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد برگزار و جوایز و لوح تقدیر توسط حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به برگزیدگان اهداء شد.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده‌ و این بنیاد در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌ است.

جایزه بنیاد البرز در راستای تحقق امینانه نیت واقف در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده‌است.

گفتنی است در این همایش دانش‌آموزان برگزیده کشور از استان‌های یزد ، هرمزگان، فارس، چهار محال و بختیاری، فارس، مازندران، مرکزی، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، همدان، ایلام، کردستان، سمنان، تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل، کرمان و اصفهان به شکل ویدئو کنفرانسی تجلیل و جایزه ۵۰ میلیون ریالی و لوح جایزه البرز به آنها اهدا شد.