زمان : 07 Aban 1399 - 17:17
شناسه : 161377
بازدید : 3565
اقدام منفور فرانسه درس عبرتی برای مدعیان ارتباط با کشورهای غربی باشد مدیر حوزه علمیه یزد در بیانیه ای مطرح کرد؛ اقدام منفور فرانسه درس عبرتی برای مدعیان ارتباط با کشورهای غربی باشد مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی توهین کشور فرانسه به پیامبراکرم(ص) را محکوم و این اقدام را درس عبرتی برای مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی دانست.

یزدفردا: مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی توهین کشور فرانسه به پیامبراکرم(ص) را محکوم و این اقدام را درس عبرتی برای مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی دانست و در ادامه متن پیام را با هم می خوانیم:

بسم االه الرحمن الرحیم

جسارت اهانت آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پاک پیامبر اسلام (ص) و حمایت مجدد او از کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به بهانه حمایت از آزادی بیان بار دیگر انزجار و تنفر مسلمانان و تمام آزادگان جهان را برانگیخت.

لازم است چند نکته یادآوری شود:

1- پیامبر اسلام (ص) ، پیامبر مهربانی است چرا که خداوند در قرآن می فرماید : وَمااَرْسَلْناک اِلارَحْمَه للِعالَمِین و همچنین در تاریخ ، حوادث بسیاری از رافت آن حضرت در مقابله با دشمنان حکایت دارد.

2- دشمنی سران کفر با پیام روشنی بخش اسلام سابقه دیرینه دارد، کافران همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام از شیوه نخ نمای تمسخر استفاده می‌کردند.

3- آزادی بیان در کشورهای باصطلاح پیشرفته فقط در همین موارد خلاصه می شود و الا کدام فطرت پاکی ، منکر این حقیقت است که چه تعداد افراد بی گناه به دلیل انتقاد نسبت به عملکرد دولتمردان غربی و یا بعضی خطوط قرمز مد نظر صهیونیست ها مثل جنایت آنها در مسئله فلسطین و هولوکاست در زندان های این کشورها به سر می برند.

4- حمایت رئیس جمهور فرانسه از آن کاریکاتورهای موهن به بهانه دفاع از آزادی بیان حرف خنده دار و مضحکی هست ، زیرا تنها دلیل حمایت سردمداران غربی این است که آنها با چشم خود ، رشد هرچه بیشتر اسلام در کشورهای غربی را می بینند و همین امر باعث شده که آنها شدیدا به وحشت افتاده و از هر روشی برای کند کردن پیشرفت اسلام استفاده کنند. در حالی که نمی دانند « و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین»

5- اقدام ننگین نشریه فرانسوی ها مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

6-این اقدام منفور ، باید درس عبرتی برای بعضی مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی به ویژه فرانسه باشد و این وعده الهی را همیشه به یاد داشته باشند : وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ

محمد شمس
مدیریت حوزه علمیه استان یزد