زمان : 27 Aban 1399 - 21:00
شناسه : 161870
بازدید : 3903
تجلیل از سه برگزیده استان یزد در آیین ملی روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تجلیل از سه برگزیده استان یزد در آیین ملی روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در آیین ملی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتادار که با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به صورت مجازی در تهران برگزار شد، از سه برگزیده استان نیز در این مراسم تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، مراسم بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» با شعار «دانایی، مانایی» شنبه ۲۴ آبان از محل کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران و از طریق ارتباط زنده با ادارات کل ۳۱ استان‌ کشور به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم که با پیام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و پیام ویدئویی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد، کتابخوانان برتر، کتابداران برتر در حوزه فعالیت های شاخص، کتابداران برتر در حوزه فعالیت های ترویجی، برگزیدگان حوزه فعالیت در فضای مجازی، خیرین، کتابدار فنی برتر، کتابخانه های مشارکتی برتر، خدمتگزاران برتر، پیشکسوت برتر، انجمن های استانی و شهرستانی برتر معرفی و تجلیل شدند.

استان یزد نیز در این آیین سه برگزیده داشت.

در بخش تقدیر از انجمن های برتر استانی و شهرستانی، از محمد کاظمی‌نسب، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر تقدیر به عمل آمد.

دومین برگزیده استان یزد نیز در بخش کتابخوانان برتر بود که در این حوزه از اعظم دهقانی اشکذری، عضو کتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهرستان اشکذر تجلیل شد.

محمدحسین چناری، همکار شهرستان یزد نیز به عنوان خدمتگزار نمونه کشوری معرفی و تقدیر شد.

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد نیز از سخنرانان این مراسم بودند.

همچنین در بخش دیگری از این آیین ملی، 5 باب کتابخانه جدید در استان‌های مختلف کشور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید و بنابراعلام دبیرکل نهاد، 26 کتابخانه نیز آماده بهره‌برداری شده که در ایام هفته کتاب برای خدمت‌رسانی به مردم سراسر کشور، افتتاح رسمی خواهد شد.

گفتنی است، آیین تجلیل از برگزیدگان استانی هفته کتاب سال جاری نیز روز پنجشنبه 29 آبان، به دلیل گسترش بیماری کووید 19 و لزوم رعایت بیشتر نکات بهداشتی و حفاظتی، به صورت مجازی و از طریق ارتباط زنده با تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و کتابداران، کتابخوانان و خادمان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل خواهد شد.

استان یزد در حال حاضر 114 باب کتابخانه فعال دارد و بیش از 108 نفر نیز در این کتابخانه‌ها عضویت دارند. در مجموع حدود 9 درصد مردم استان یزد در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.