زمان : 06 Azar 1399 - 18:44
شناسه : 161966
بازدید : 7318
اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در رفسنجان بسیج به میدان آمد اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در رفسنجان همزمان با سراسر کشور طرح محله محور شهید سلیمانی جهت مقابله و کنترل کروناویروس به همت ناحیه مقاومت بسیج در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش رفسنجان فردا، در این طرح که با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» و به صورت محله محور و با اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی کووید۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی اجرا می شود، می توان به کاهش ابتلای به کرونا در سطح شهرستان امیدوار بود.

تشدید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، تست گیری در محلات،  بیماریابی و حمایت از افراد در قرنطینه خانگی، اطلاع رسانی و آموزش جهت افزایش سطح آگاهی مردم محله ها، حفاظت از گروه های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان، اعمال محدودیت های کرونایی به صورت هوشمند، تقویت بحث درمان سرپایی از اهداف این طرح است.

ضمناً در این طرح که با استفاده از ظرفیت مساجد، هیأت ها و روحانیون اجرا می گردد، رفسنجان به 2 بخش روستا و شهر تقسیم و کمیته های عملیاتی، مراقبت رهگیری، آموزش همگانی، پایش و نظارت و کمیته عملیاتی محله و منطقه با حضور بهورز، دهیار و بهیار تشکیل می شود؛ در هر منطقه نیز کمیته محله ای با حضور مسئول مرکز خدمات جامع سلامت آن محله، یک نفر ناظر از ستاد مقابله با کرونا، یک نفر از بسیج و یک نفر از هلال احمر تشکیل خواهد شد.

لذا غربالگری شفاهی و تماس تلفنی با خانواده جهت بررسی افراد و شناسایی  بیمار در خانه را در محلات انجام و لیست افراد سالمند جهت رسیدگی بیشتر تهیه می شود؛ مراجعه به منازل دارای بیمار کرونایی و ارائه خدمات فعال مراقبتی برای افراد در معرض خطر از دیگر اهداف این طرح است؛ به همین منظور لازم است تمامی افراد بالای 18 سال با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت در شهر های رفسنجان، انار، کشکوئیه، بهرمان، صفائیه، جوادیه، سرچشمه، امین شهر و ... و همچنین خانه های بهداشت در روستاها ثبت نام کرده و سفیر سلامت خانواده خود شوند تا پس از اخذ آموزش های لازم از پرسنل بهداشتی و انتقال به خانواده آنها را از نعمت سلامتی بهره مند سازند.

هم چنین با تشکیل تیم حمایتی و با همکاری کمیته امداد، هلال احمر، هیئت های مذهبی و موکب ها برای توزیع بسته های اقلام بهداشتی و معیشتی بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر اقدام خواهد شد.