زمان : 13 Azar 1399 - 10:56
شناسه : 162172
بازدید : 3344
100خادمیار یزدی در بیمارستان‌ها یاری‌رسان کادر درمان هستند دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان یزد: 100خادمیار یزدی در بیمارستان‌ها یاری‌رسان کادر درمان هستند دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان یزد از حضور 100 نفر خادمیار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان یزد خبر داد.

یزدفردا: حسن جواهریان در نشست مجازی قرار هشتم که با حضور بیش از 1000 خادمیار رضوی استان برگزار شد ، با اشاره شیوع کرونا در سال جاری و کمک به کادر درمان گفت: خادمیاران یزدی با اولین فراخوانی که داده شد 350 نفر برای حضور در بیمارستان و مراکز درمانی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: هم‌اکنون 100 نفر خادمیار در بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند؛ و حضور این خادمیاران روحیه مضاعفی را به بیماران کرونایی می‌دهد.

جواهریان ادامه داد: اجرای طرح نان از طریق این طرح می‌توان نان سه ماه یک خانواده نیازمند را تأمین کرد.

وی با اشاره به همکاری خوب خادمیاران یزدی بیان کرد: سهمیه استان یزد هزار کارت نان است که با توجه به استقبال خوب خادمیاران درخواست افزایش آن را در دستور کار داریم.

دبیر کانون خدمت رضوی یزد به دیگر طرح اجرا شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پویش نذر امام، طبخ و توزیع نان در منازل که 250 نفر در این طرح شرکت کردند و 6 هزار قرص نان پخته و در 25 منطقه از شهر یزد پخش شد.

جواهریان ادامه داد: با همت موسسه اربعین و خادمیاران رضوی روزانه 500 کیلوگرم آب میوه تهیه و به بیمارستان‌های سراسر استان و بیماران بستری خانه ارسال می‌شود.

وی به جشنواره خدمت رضوی که از سوی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: این جشنواره در تخصص‌های 19 گانه از جمله مشاوره حقوقی، مشاوره برگزار می‌شود که خادمیاران می‌تواند از طریق سایت یا با مراجعه به مدیر کانون‌های شهرستان و تکمیل فرم ها مخصوص در این جشنواره شرکت کنند.

جواهریان گفت: در استان یزد بیش 5 هزار خادمیار در 20 عرصه خدمتی و کانون تخصصی با هدف خدمت به همشهریان خود به نیت امام رضا (ع) مشغول به فعالیت هستند؛ که به عنوان تشویق توفیق تشرف به حرم و خدمت به زائران را خواهند یافت.

وی به ثبت‌نام جدید برای خادمیاران اشاره کرد و افزود: با توجه به بسته شدن سایت ثبت‌نام خادمیاری طرح یاوران رضوی ابلاغ شده از آستان قدس رضوی که در این طرح علاقه‌مندان با مراجعه به دفاتر کانون‌های محلی و یا دفاتر شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام و فعالیت اقدام تا انشا الله بتوانند پس از حداقل 6 ماه فعالیت بر اساس سهمیه تخصیص‌یافته به افتخار خادمیاری نائل آید.