زمان : 15 Azar 1399 - 10:36
شناسه : 162238
بازدید : 5065
گام بلند برای مناسب‌سازی شهر جهانی برداشته شد شهردار یزد: گام بلند برای مناسب‌سازی شهر جهانی برداشته شد شهردار یزد از اجرای ضربتی طرح هفت‌خوان خبر داد و گفت: این طرح گامی بلند و بزرگ برای مناسب سازی تمام معابر شهر جهانی یزد است.

جمال الدین عزیزی اظهار داشت: یزد چندی پیش به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شد که برای ایجاد دسترسی شهری بهتر در یزد و اجرای موفق آن در شهر جهانی، مناسب سازی شهری در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه طرح هفت‌خوان در همین راستا در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است، افزود: طرح هفت خوان قدم بعدی برای اجرای آزمایشی مناسب سازی شهری در شهر جهانی یزد است و در این دوره از طرح فعلا در یک معبر مشخص شده در سطح شهر اجرا می شود.
عزیزی با اشاره به اینکه طرح هفت خوان از میدان همافر آغاز می شود و پس از طی میادین باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق (چهارراه شهدا) و برج ساعت، به خیابان مسجد جامع می رسد، عنوان کرد: این طرح در یک مسیر رفت و برگشت به طول 10 کیلومتر اجرا می شود.
وی، هدف از اجرای این طرح را استفاده آسان از معابر شهری برای همه پیاده ها اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح نگاه ویژه به معلولان داریم اما با مناسب‌سازی این معبر تردد برای همه شهروندان راحت‌تر خواهد شد.
شهردار یزد ادامه داد: این طرح به صورت ضربتی و در یک دوره زمانی بین یک ماه تا چهل روز اجرا می شود و تلاش ما بهره برداری از آن در روز جهانی معلولان است.
عزیزی یادآور شد: مشکلات مسیر یاد شده توسط یک گروه پایش شناسایی شده و اکنون در حال ارائه طرح برای رفع موانع هستند که امیدواریم تجربه ای خوب و موفق باشد و بتوانیم از آن در سایر نقاط شهر نیز استفاده کنیم.
وی، مناسب سازی شهری را یک الزام در شهرها دانست و افزود: اکنون شهرها به سمت پیاده محوری در حال حرکت هستند که با توجه به نقص زیرساخت‌های شهر یزد، این مهم باید به سرعت در شهرجهانی نیز عملیاتی شود.
شهردار یزد ادامه داد: در شرایط فعلی مدیریت شهری از اجرای پروژه های کلان به سمت پروژه های خرد و کوچک به داخل محلات رفته و رویکرد شورای شهر نیز همین است.
وی، هزینه اجرای طرح هفت خوان را نیز یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از بودجه های شهرداری مناطق نیز با توجه به مشارکت تمام شهرداری‌ها در این طرح استفاده می شود.