زمان : 24 Azar 1399 - 13:19
شناسه : 162627
بازدید : 4788
معدن‌داران به بازسازی مناطق سیل‌زده ابرکوه ورود کنند امام جمعه ابرکوه: معدن‌داران به بازسازی مناطق سیل‌زده ابرکوه ورود کنند امام جمعه ابرکوه با اشاره به سیل هفته گذشته ابرکوه گفت: معدنکاران و کارخانه‌داران ابرکوه ماشین آلات خود را برای بازسازی مناطق سیل‌زده پای کار بیاورند.

یزدفردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرای استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: حادثه سیل ابرکوه متاسفانه موجب وارد آمدن خسارت‌هایی به مردم شد و اغلب مردم مناطق سیل‌زده، از ناحیه مسکن، لوازم منزل، احشام و مزارع متضرر شدند.

وی عنوان کرد: جلساتی متعاقب بروز این حادثه برگزار و تصمیم‌های خوبی با درایت مسئولان شهرستان اتخاذ شد و در بخش‌های مختلف امدادی، کمک رسانی، تسهیلات، ساخت و ساز خانه‌های آسیب‌دیده و … تدابیری اتخاذ شد.

حسینی با اشاره به اینکه برخی مناطق به واسطه اینکه زیر پوشش بیمه بوده‌اند، مساعدت هایی از ناحیه بیمه انجام می‌شود، افزود: در این جلسه قرار است هم موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان و هم تدابیر لازم برای پیشگیری از بحران‌های طبیعی بعدی پیگیری شود.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: تا زمانی که استحکام بخشی به آب بندهای بالادستی صورت می گیرد، معدن‌داران و کارخانه‌دارانی که ماشین آلات مورد نیاز برای مرمت مناطق آسیب دیده را در اختیار دارند، پای کار بیایند تا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز، کار خاک‌برداری و آزادسازی و خاک‌ریزی و … برای ایجاد مانع از تسری آب هم در بخش مرکزی ابرکوه وهم بخش بهمن انجام شود تا از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.