زمان : 23 Dey 1399 - 18:56
شناسه : 163676
بازدید : 7922
گورستان جوی هرهر ثبت ملی شد گورستان جوی هرهر ثبت ملی شد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ثبت گورستان قدیمی جوی هر هر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

علی‌اصغر صمدیانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اعلام این مطلب گفت: این گورستان با مساحتی بالغ‌بر 52 هزار مترمربع، در محله جوی هرهر و در حریم ثبت جهانی یزد قرارگرفته است.

او بابیان اینکه شکل و نوع ساختمان‌های موجود در این قبرستان بازگوکننده معماری قاجار – پهلوی است، افزود: این اثر دارای قدمتی چند صدساله بوده که تا قبل از دهه 40 هجری شمسی اهمیت خاصی داشته است.

صمدیانی ادامه داد: در این قبرستان اموات مسلمانان و یهودیان دفن شده که ورودی قبرستان مسلمانان در ضلع شمالی و ورودی قبرستان یهودیان در ضلع جنوبی قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه مزار جوی هرهر افراد برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی را در خود جای‌داده است، تصریح کرد: در حال حاضر در قبرستان مسلمانان دفن اموات انجام نمی‌شود اما قبرستان یهودیان با مساحت تقریبی ۲۲هزار مترمربع، همچنان کاربری خویش را حفظ نموده و علاوه بردفن اموات مراسم مذهبی نیز در آن انجام می‌شود.

لازم به ذکر است: این اثر تاریخی به‌تازگی با شماره 33132 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.