زمان : 27 Dey 1399 - 16:47
شناسه : 163751
بازدید : 4699
درآمد ۳۵ میلیون تومانی پرورش دهندگان قارچ به ازای هرصد متر مربع در یزد درآمد ۳۵ میلیون تومانی پرورش دهندگان قارچ به ازای هرصد متر مربع در یزد مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده به ازای هر صد متر مربع فضای کشت قارچ در استان سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان درآمد حاصل می‌شود.

یزدفردا: اکبر شیخ علیشاهی  افزود: هم اکنون ۲ واحد صنعتی پرورش قارچ با ظرفیت  ۱۸۰ و ۳۲۰ تن در سال در استان در حال فعالیت است.

وی تعداد واحدهای خانگی پرورش قارچ دارای مجوز در استان را ۲۸ واحد بیان کرد و اظهار داشت : این محصول علاوه بر نیاز استان مازاد آن به استان های همجوار ارسال می‌شود.

شیخ علیشاهی به مشکلات این حوزه نیز اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا یکی از مشکلات تولیدکنندگان قارچ بی ثباتی نرخ‌های مواد اولیه از جمله کمپوست است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شیوع کرونا میزان فروش را نیز کاهش داد چرا که تعطیلی‌های گاه و بی گاه فست فودی‌ها که یکی از مشتری‌های ثابت قارچ هستند، باعث نوسان قیمت در بازار فروش آن شد.

شیخ علیشاهی ادامه داد: در تابستان با توجه به گرمی هوا و نیاز به استفاده از وسایل برودتی ممکن است هزینه‌های تولید افزایش یابد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان، اعطای تسهیلات بلند مدت با بهره ۱۴ درصد و بازپرداخت ۶ ساله برای واحدهای صنعتی و صدور مجوزهای لازم از جمله حمایت‌هایی سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از پرورش دهندگان قارچ است.