زمان : 01 Bahman 1399 - 06:46
شناسه : 163806
بازدید : 4337
دوره فشرده "مدیریت شهری" دانشگاه امام جواد(ع) برگزار می‌کند؛ دوره فشرده "مدیریت شهری" به گزارش واحد روابط عمومی و توسعه ارتباطات دانشگاه امام جواد(ع) گروه پژوهشی مطالعات منابع انسانی این دانشگاه یک دوره فشرده آموزشی "مدیریت شهری" ویژه داوطلبین عضویت در شورای شهر و همچنین علاقمندان مباحث مدیریت شهری و حقوق شهروندی را طراحی کرده است که طی 60 ساعت و در قالب مجموعه کارگاه، وبینار، نشست و... و با تدریس گروهی از اساتید و صاحبنظران برجسته استانی و ملی برگزار می‌کند.

به گزارش واحد روابط عمومی و توسعه ارتباطات دانشگاه امام جواد(ع) گروه پژوهشی مطالعات منابع انسانی این دانشگاه یک دوره فشرده آموزشی "مدیریت شهری" ویژه داوطلبین عضویت در شورای شهر و همچنین علاقمندان مباحث مدیریت شهری و حقوق شهروندی را طراحی کرده است که  طی 60 ساعت و در قالب مجموعه کارگاه، وبینار، نشست و... و با تدریس گروهی از اساتید و صاحبنظران برجسته استانی و ملی برگزار می‌کند.


دکتر مونا اسماعیل‌زاده مدیر پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) درگفتگو با واحد روابط عمومی و توسعه ارتباطات این دانشگاه گفت: دانشگاه امام جواد(ع) در راستای رسالت و مسئولیت اجتماعی خود و نیز رویکرد نوین پژوهشی این دانشگاه در سال‌های اخیر در جهت افزایش سطح آگاهی و ارتقاء سواد عمومی و تقویت دانش و مهارت مدیریت در استان نسبت به طراحی و اجرای این دوره آموزشی اقدام کرده است.
مدیر پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) در خصوص جامعه هدف و مخاطب این دوره فشرده خاطرنشان کرد هرچند مخاطب خاص این دوره داوطلبان عضویت در شورای شهر می‌باشند اما همه افراد علاقه‌مند که به‌نوعی (مستقیم یا غیرمستقیم) با مباحث خرد و کلان مدیریت شهری در ارتباط هستند می‌توانند در این دوره فشرده شرکت کنند و هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

دکتر مونا اسماعیل‌زاده در خصوص سرفصل‌های این دوره آموزشی اذعان داشت؛ سعی شده تمام آنچه یک داوطلب عضویت در شورای شهر یا یک شهروند در خصوص مدیریت شهری باید بداند در این دوره گنجانده شود ازجمله: آشنایی با قوانین و مقررات شهری، اقتصاد شهر، جامعه‌شناسی و فرهنگ، روابط عمومی و رسانه، بودجه و حسابرسی، اصول کلی مدیریت، برنامه‌ریزی راهبردی، طرح‌های جامع و تفصیلی، آشنایی با فرآیندهای شهرداری، سامانه‌های اطلاعاتی و شهر الکترونیک، قراردادها، حمل‌ونقل شهری، اولویت‌بندی پروژه‌ها، تاریخ و جغرافیای شهر و بهداشت محیط و محیط زیست و ... وی ادامه داد، به‌طورکلی سرفصل‌ها با نگاهی به رویکردهای و تئوری‌های نوین مدیریت شهری و درعین‌حال کاملاً حرفه‌ای و کاربردی طراحی و توسعه داده شده است.


وی اضافه کرد در این دوره آموزشی 60 ساعته – که به‌صورت ترکیبی از مجموعه کارگاه‌ها، وبینارها، نشست‌ها و پنلهای علمی و تخصصی و ... برگزار می‌شود- برجسته‌ترین و برترین اساتید، صاحب‌نظران و چهره‌های شناخته‌شده استانی، ملی و بین‌المللی دعوت به همکاری شده‌اند و مباحث به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی آموزش داده می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگان در دوره گواهی معتبر اعطا می‌گردد.

در پایان مدیر پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) توصیه کرد که از این فرصت کم‌نظیر که برای اولین بار در استان یزد و در این سطح از مدرس و مباحث آموزشی برگزار می‌شود نهایت استفاده برده شود و با افزایش دانش تخصصی و کاربردی خود و آشنایی هر چه بیشتر با حقوق شهروندی و خدمات شهری به‌عنوان یک شهروند مسئول یا کسی که در آینده پست و جایگاهی در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریت شهری به عهده می‌گیرد، مسئولانه قدمی مؤثر جهت رشد و توسعه استان یزد و اعتلای ایران عزیزمان برداریم.


لازم به ذکر است این دوره فشرده آموزشی از 15 بهمن ماه 1399 لغایت 3 اردیبهشت 1400 برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.iju.ir مراجعه یا با شماره تلفن 3-03538281200  تماس حاصل فرمایند.