زمان : 05 Esfand 1399 - 15:35
شناسه : 164381
بازدید : 3448
رهایی سه متهم به قتل عمد از مجازات قصاص نفس در استان یزد رهایی سه متهم به قتل عمد از مجازات قصاص نفس در استان یزد رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: با همت و تلاش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان و جلب رضایت و بخشش اولیا دم، ۳ نفر از متهمان به قتل عمد در یک ماه اخیر از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

یزدفردامحمدرضا حداد در این رابطه بیان داشت: با تلاش پیگیر و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی یزد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌ های اولیای دم، منجر به رضایت آنها و رهایی متهمان از مجازات قصاص نفس گردید.
این مقام قضایی در رابطه با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: هدف این مجموعه ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده بیشتری صورت گیرد. 
حداد نقش سازنده شوراهای حل اختلاف را در حل و فصل دعاوی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت این نهاد میانجی گر و همچنین استمداد از معتمدین و ریش سفیدان بسیاری از اختلافات حقوقی وکیفری را می توان حل وفصل نمود .
وی در پایان از زحمات کلیه اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف در سراسر استان که علی رغم تمام مشکلات و کاستی ها، دلسوزانه در جهت حل اختلافات قضایی همنوعان خود تلاش نمایند تقدیر و تشکر نمود.