زمان : 11 Esfand 1399 - 07:50
شناسه : 164459
بازدید : 4281
تاکید امام‌جمعه مهریز بر مقابله جدی با زمین‌خواری تاکید امام‌جمعه مهریز بر مقابله جدی با زمین‌خواری امام جمعه مهریز گفت: یکی از پدیده‌های زشت که توسط برخی افراد سودجو در شهر به خصوص روستاها صورت می‌گیرد، زمین‌خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری مردم و مسوولان از آن جلوگیری کنند.

یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی یکشنبه شب در آستانه هفته منابع طبیعی ( ۱۵ تا ۲۱ اسفند ) در نشستی با رییس و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: تصرف اراضی دولتی در بخش مرکزی و برخی روستاهای خوش آب و هوا و تغییر کاربری آنها معضلی است که برای جلوگیری از آن همه باید خود را مسوول بدانند.

وی با قدردانی از تلاش‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه با همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم ادامه داد: حفظ اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی و باغات در منطقه و روستاها یک کار ملی و ضروری است و باید در چارچوب مقررات با متخلفان برخورد شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه باید هیچ فردی جرات تعرض به اراضی ملی و تغییر کاربری باغات و زمین‌های کشاورزی شهرستان را نداشته باشد تصریح کرد: قوانین خوبی در مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و باغات وجود دارد که اجرای آن به عزم جدی همگانی نیاز دارد.

محی‌الدینی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و باغات در شهر و روستاها به عنوان سرمایه  ملی مهم است گفت: حراست از آنها مربوط  به همه شهروندان و مردم ساکن در مناطق روستایی است و همکاری بیشتر با مسوولان و نظارت بر کار متخلفان در طول سال را می‌طلبد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به باغ شهر بودن این شهرستان به خاطر وجود باغات تاریخی و مشجر اشاره کرد و یادآور شد: بسیار رنج‌آور است که این سرمایه ارزشمند توسط برخی افراد سودجو و منفعت طلب با تغییر کاربری به خانه و واحدهای تجاری تبدیل می‌شود و موجب نارضایتی مردم است.

محی‌الدینی بیان کرد:شهروندان از مسوولان امر توقع دارند بعد نظارتی خود را در این ارتباط برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی و باغات در عمل تقویت کنند که اگر اقدام مناسب و جدی صورت نگیرد قطعا در آینده دیگر نامی از باغ شهر بودن مهریز باقی نمی‌ماند.

ییلاقی بودن دهستان‌های مهریز موجب حضور زمین‌خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.