زمان : 18 Farvardin 1400 - 12:35
شناسه : 165190
بازدید : 3264
اجرایی شدن ایده خانه ایرانی در طرح اقدام ملی مسکن یزد اجرایی شدن ایده خانه ایرانی در طرح اقدام ملی مسکن یزد معاون صنایع‌ دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرایی شدن ایده خانه ایرانی در طرح ملی اقدام مسکن در یزد خبر داد.

به گزارش یزدفردا، پویا محمودیان گفت: با اعتقاد به اینکه صنایع‌دستی رمز اقتصاد مقاومتی است و باور به توان صنایع‌دستی ایران، پروژه طرح اقدام ملی مسکن یزد با تمرکز بر ایده «خانه ایرانی» شکل گرفت.

وی افزود: صنایع‌دستی ایران با توجه به گستردگی، تنوع تولیدات (بیش از ۲۹۵ رشته فعال) و تعداد بالای شاغلان در آن، نیازمند حمایت و پشتیبانی تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی است و معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با نگاه به تاریخچه تولیدات و کاربرد آن در زندگی روزمره مردم از سال‌های گذشته ایده خانه ایرانی را در کشور پیاده‌سازی و در نمایشگاه‌های مختلف در سراسر کشور اجرا کرده است.

 معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن که در آستانه افتتاح در استان یزد است، ایده خانه ایرانی در راستای تجاری سازی صنایع‌دستی و با حمایت دستگاه‌های اجرایی استان، عمدتاً از صنایع‌دستی استان یزد به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید هنر‌های سنتی (و همچنین بخشی از سایر استان‌ها) اجرایی شده است.

 محمودیان تصریح کرد: استفاده از محصولات اصیل صنایع‌دستی ضمن آشنایی مردم با هنر‌های سنتی هر منطقه با دادن ایده به بینندگان موجب ایجاد حس زیبایی‌شناسی و در نهایت رونق فروش صنایع‌دستی منطقه می‌شود.

 وی اظهار داشت: در این طرح در استان یزد، انواع منسوجات یزدی، سفال و سرامیک، محصولات مس (به‌عنوان لوستر) و تولیدات رشته چوب (به‌عنوان مبلمان) و همچنین زیلوی شهر جهانی میبد به‌عنوان کف‌پوش استفاده‌شده و به‌غیراز لوازم الکترونیک و دیجیتال، مابقی لوازم از صنایع‌دستی یزد و سایر شهر‌های ایران است.

 معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابیان اینکه تمامی محصولات بکار رفته در چیدمان این طرح ساخته دست هنرمندان عزیز صنایع‌دستی است، گفت: این محصولات علاوه بر کاربردی بودن در زندگی امروزی، نمایانگر بی‌نیازی کشورمان از واردات بی‌رویه محصولات دکوراسیون داخلی از سایر کشور‌ها است.

 محمودیان خاطرنشان ساخت: توسعه مفهوم خانه ایرانی در میان مردم و به ویژه اهالی فن حوزه ساختمان علاوه بر کاهش هزینه چیدمان منازل برای خانواده‌ها، در نهایت منجر به گسترش تولیدات و فعالیت شاغلان حوزه صنایع‌دستی خواهد شد.