زمان : 19 Farvardin 1400 - 20:22
شناسه : 165225
بازدید : 3345
لزوم بهره‌گیری از استعدادهای ادبی برای معرفی شهدا در رسانه‌ها رئیس حوزه هنری یزد تاکید کرد؛ لزوم بهره‌گیری از استعدادهای ادبی برای معرفی شهدا در رسانه‌ها رئیس حوزه هنری یزد لزوم استفاده از هنر و استعدادهای هنری و ادبی جوان در رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای معرفی شهدا تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا، محمدصادق کوچک زاده، ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، این رویداد را فرصتی برای ارائه و مرور فعالیت‌های یک ساله حوزه هنری دانست و استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون برای اطلاع‌رسانی و تبیین برنامه‌های این هفته را خواستار شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری و تلاش‌های صدا و سیمای مرکز یزد در انعکاس و انتشار رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی استان افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که برخی از آن‌ها از طریق صدا و سیما و بعضی نیز به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد.

استفاده از خلاقیت هنرمندان برای معرفی شهدای شاخص ناشناس

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، آمادگی رسانه ملی برای انعکاس و پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های این هفته را اعلام کرد.

احمد پهلوانیان با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های هنری و ادبی استان، تولید کتاب با موضوع دفاع مقدس به همت نوجوانان یزدی را کاری ارزشمند و خوب دانست و بر معرفی و حمایت از آنان تأکید کرد.

وی با اشاره به شهدای شاخص ناشناخته استان یزد گفت: باید بیش از پیش از توانمندی و خلاقیت هنرمندان و نویسندگان جوان برای معرفی شهدا استفاده شود.

بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.

در این دیدار تازه‌های نشر حوزه هنری یزد در سال ۹۹ و اوایل فروردین امسال به صدا و سیمای مرکز یزد اهدا شد.

تعدادی از این آثار توسط دانش آموزان نوجوان که در دوره‌های آموزش داستان نویسی این نهاد شرکت کرده‌اند، نوشته شده و نخستین اثر آنها محسوب می‌شود