زمان : 22 Farvardin 1400 - 12:55
شناسه : 165270
بازدید : 8134
سارقینی که ۳/۵ کیلو طلا را از دادسرای خاتم سرقت کرده بودند به دام افتادند رییس دادگستری یزد: سارقینی که ۳/۵ کیلو طلا را از دادسرای خاتم سرقت کرده بودند به دام افتادند شناسایی و دستگیری سارقان سه و نیم کیلو طلا در شهرستان خاتم

به گزارش یزدفردا، رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش مضاعف و رصد های اطلاعاتی مستمر، عوامل دخیل در سرقت حرفه ای سه و نیم کیلو طلا توقیف شده در دادسرای خاتم، شناسایی و دستگیر شدند.

غلامعلی دهشیری در این رابطه اظهار داشت: این اقدام با بررسی های هوشمندانه و کم کردن دایره مظنونین توأم با اقدامات اطلاعاتی بالاخص پیگیری ویژه و حضور میدانی و شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب خاتم و همکاری مجموعه حفاظت و اطلاعات صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: اصل سرقت، دو و نیم سال پیش رخ داده بود و به واسطه اینکه سرقت به صورت حرفه ای انجام شده بود و هیچ سرنخی وجود نداشت، شناسایی و دستگیری مجرمین با روند طولانی همراه شد.

این مقام قضایی با اشاره به اقرار متهمین به انجام این سرقت، ابراز داشت: حدود 800 گرم از طلاجات که آب کردند در محل جاسازی شده کشف و الباقی که بعد از آبکاری فروخته و تبدیل به دو دستگاه خودروی سورای و دو دستگاه موتورسیکلت سنگین شده بود از منزل یکی از متهمان کشف و توقیف شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری این مجرمین از تأکیدات مقام های ارشد قضایی بود و به لحاظ اینکه شبهه رخنه اطلاعاتی از درون سیستم می رفت، برخی از برنامه های عملیاتی با کندی و برخی از معذوریت ها همراه بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، سرنوشت محتوم اعمال مجرمانه را رسوایی و دستگیری دانست و بیان داشت: تلاش بی وقفه مسئولان قضایی، امنیتی و اطلاعاتی بر به نتیجه رساندن پرونده های مطروحه و به دام قانون گرفتار کردن مجرمین است.