زمان : 04 Ordibehesht 1400 - 15:27
شناسه : 165479
بازدید : 5682
محدودیت‌های کرونایی در ابرکوه ادامه دارد فرماندار ابرکوه: محدودیت‌های کرونایی در ابرکوه ادامه دارد فرماندار ابرکوه گفت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان همچنان ادامه دارد و بازرسان کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر بر فعالیت زیرمجموعه های خود نظارت دارند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، محمد حسین امامی میبدی با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان از ساعت ۱۴ بعد از ظهر ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت فعالیت ۱۰۰ درصد واحدهای صنفی اظهار کرد: در صورت تخلف واحد مربوطه پلمب می شود.

وی گفت: تمامی اصناف، ادارات و واحدهای خدمات رسان عمومی و ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا هستند و در صورت عدم رعایت برخورد خواهد شد.

امامی میبدی از مردم خواست تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به کاهش آمار مبتلایان کمک کنند.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: ۱۴ کمیته ستاد مقابله با کرونا روزانه با استفاده از اکیپ های بازرسی خود از واحدها و اماکن زیرمجموعه بازدید می کنند.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: متاسفانه بیشترین تجمعات در بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت، داروخانه ها، مطب ها و اتفاق می افتد که باید کمیته های ستاد کرونا بر نحوه اعمال دستورالعمل های ستاد کرونا در هر یک از موارد نطارت داشته باشند.

وی ادامه داد: در ۲ هفته اخیر۱۱۴ نفر در بیمارستان بستری شدند که این تعداد نسبت به ماه گذشته ۱۲ برابر افزایش دارد و در این مدت سه نفر هم بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان باختند که این آمار برای این شهرستان بسیار نگران کننده است.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه خاطرنشان کرد: باید فضای اسکان کارگران غیربومی مشخص و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی کنترل شود و مدیریت این مهم به عهد بخشداران است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصول زردآلو ابرکوه به عنوان میوه زودرس در سطح کشور در این منطقه افزود: برای برداشت این محصول بیشتر از کارگران غیربومی از استان های همجوار استفاده می شود که برای رعایت مسایل بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان پیشنهاد شد برای تست کارگران ، نیروهای شبکه در منطقه فراغه مستقر شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان برای ثبت نام و دریافت واکسن کرونا وارد هیچ سایتی نشوند تاکید کرد: عده ای سودجو با تولید یک پیام جعلی از مردم می خواهند وارد لینک سایتی به نام‌ "سیب" شوند، تا بتوانند با ثبت نام خود در مرکز بهداشت واکسن کرونا بگیرند.

فرماندار ابرکوه  خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت واکسن و ثبت پرونده سلامت نباید وارد هیچ سایت و لینکی شوند.

وی ادامه داد: سامانه "سیب" به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان می توانند وارد آن شوند.

به گفته وی هیچ تشکیل پرونده ای برای دریافت واکسن کرونا در شرایط فعلی نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت نام و پرداخت هزینه صحت ندارد.