زمان : 05 Mordad 1400 - 18:11
شناسه : 167096
بازدید : 4310
جلسه ستاد نماز جمعه بهاباد تشکیل شد به مناسبت هفته نماز جمعه صورت گرفت جلسه ستاد نماز جمعه بهاباد تشکیل شد درسالروز پنجم مرداد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی درایران و هفته نماز جمعه جلسه ستاد نمازجمعه بهاباد با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت ، مسئول ستاد و اعضای ستاد نمازجمعه در بیت امام جمعه بهاباد تشکیل شد.

 حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد روز سه شنبه دراین جلسه با اشاره به اهمیت نماز جمعه و آثار و برکات معنوی آن، افزود: نقش نماز جمعه در ترغیب و تشویق مردم به حضور در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور و نظام به ویژه دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر بارز و برجسته است.

وی آیه شریفه «إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ‌ اللَّـهِ وَذَرُ‌وا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ‌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ» را نشان دهنده ارزش و اهمیت نماز جمعه دانست و عنوان کرد: خداوند خطاب به مومنان می فرماید وقتی که ندای نماز جمعه بلند شد، کارها را رها کنید و به سوی ذکر خدا بشتابید و تجارت و کسب و کار را کنار بگذارید، زیرا نماز جمعه مایه خیر و برکت فراوان است.

اخوان بهابادی با اشاره به تلاش دشمنان برای برگزار نشدن این اجتماع مهم اسلامی، عنوان کرد: نماز جمعه به مردم آگاهی دینی می دهد و معارف اسلامی را برای آنان تبیین می کند؛ همچنین مردم در نماز جمعه نسبت به مسائل و حوادث و رویدادهای هفته آشنا می شوند و صفوف به هم پیوسته نماز جمعه نوعی وحدت و همبستگی در آنان ایجاد می کند که تقویت روحیه دینی و عواطف انسانی و نشاط معنوی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در محل نماز جمعه و شنیدن خطبه ها در جهت رفع مشکلات همدیگر تلاش می کنند، ادامه داد: در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب به ویژه در دوران جنگ شاهد اعزام رزمندگان به جبهه و جلب کمک های مردمی در حوادث و بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله از پایگاه نماز جمعه بودیم. در واقع کمک های مردمی در محل نماز جمعه جمع آوری و به مناطق مختلف ارسال می شد.

وی با اشاره به هراس دشمنان دین و انقلاب از نماز جمعه، افزود: نقش و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی بسیار مشهود است و نماز جمعه و امام جمعه حلقه وصل میان مردم و حاکمیت هستند و گلایه و شکایت مردم از تریبون نماز جمعه به مسئولان منتقل می شود.

درادامه این نشست علیرضا تیموری مسئول ستاد نماز جمعه بهاباد هم به ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی واقامه اولین نماز جمعه کشوربه امامت ایشان را گرامی داشت وبه ارائه گزارشی از عملکرد ستاد نماز جمعه شهرستان بهاباد در 4 ماهه سال جاری پرداخت و نماز جمعه را فرصت مناسبی برای بیان مسائل ومشکلات شهر وکشور دانست .

مسئول ستاد نماز جمعه بهاباد با تأکید بر اینکه تریبون نمازجمعه باید بیانگر مطالبات و مشکلات مردم باشد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت نماز جمعه باید در زیمنه روشنگری استفاده شود.

جلسه ستاد نماز جمعه بهاباد به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه درکشور و هفته نمازجمعه با حضور فرماندار ، امام جمعه  موقت ، مسئول ستاد نماز جمعه و اعضای ستاد دربیت امام جمعه شهرستان بهاباد برگزارشد .

درپایان هرکدام از اعضای ستاد نماز جمعه بهاباد به بیا نقطه نظرات و پیشنهادات خوددرخصوص بهتر برگزارشدن نماز جمعه پرداختند ومقرر گردید درنماز جمعه هفته آیند از فعالین ستاد نماز جمعه تجلیل شود .

انتهای پیام /