زمان : 08 Mordad 1400 - 11:28
شناسه : 167130
بازدید : 3918
ساخت مجموعه فرهنگی بیت‌الرضای بهاباد آغاز شد همزمان با عید غدیر خم ساخت مجموعه فرهنگی بیت‌الرضای بهاباد آغاز شد ساخت بنای مجموعه فرهنگی بیت الرضای بهاباد پنجشنبه شب در آیینی به مناسبت عید سعید غدیر خم و با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

محمد حسین رحیمی نسب مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان یزد در آیین کلنگ زنی این مجموعه با تبریک عید سعید غدیر خم وهفته ولایت هدف از تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی دراستانها و شهرستان ها را رسیدگی دقیق به امور محرومان و ترویج سبک زندگی رضوی اعلام کرد.

وی بابیان اینکه توجه به فرهنگ امام رضا(ع) و بهره‌گیری از آموزه‌ها و سبک زندگی رضوی یکی از کارآمدترین برنامه‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است افزود : ترویج سیره و فرهنگ رضوی از اولویت‌ها و وظایف اصلی نهادهای متولی فرهنگ در جامعه است.

مدیردفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد بااشاره به اینکه یکی از بخشهای بسیار آموزنده از سیره امام رضا علیه السلام روش برخورد با شیعیان و دوستان اهل بیت بوده است گفت : امام در برخورد با دوستان کمال دقت را می نمود و درسهای آموزنده ای برای ما به یادگار گذاشت.

رحیمی نسب با بیان اینکه فرهنگ علوی و رضوی باید در ذهن، فکر و رفتار ما تجلی یابد، افزود: مشکلات ما متاثر از فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ماست و هر چقدر بتوانیم به فرهنگ اصیل خود بازگردیم و به آن مقید باشیم به سرمنزل سعادت می رسیم.

رحیمی نسب تصریح کرد: با ساخت این مجموعه فرهنگی و مذهبی امیدواریم خدمات و اتفاقات فرهنگی بسیار خوبی در این مجموعه که در شان مردم ولایت مدار شهرستان بهاباد میباشد رقم بخورد.

درادامه این آئین محمد غنی زاده مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بهاباد به ارائه گزارشی از تشکیل این دفتر و فعالیتهای آن پرداخت .

وی افزود : ساختمان مجموعه فرهنگی بیت الرضای بهاباد درزمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در ۳ طبقه و هر طبقه با زیربنای ۳۸۰ متر مربع احداث می شود ؛ برای ساخت و تکمیل این مجموعه چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین محترم دراین کار فرهنگی استفاده کنیم