زمان : 04 Aban 1400 - 14:25
شناسه : 168852
بازدید : 6746
دوره آموزش تخصصی  پیش بیمارستانی در بهاباد برگزار شد رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد دوره آموزش تخصصی پیش بیمارستانی در بهاباد برگزار شد یه گفته رییس جمعیت هلال احمر بهاباد یک دوره آموزش پیش بیمارستانی با حضور ۳۵ نفر از نجاتگران و امدادگران این نهاد در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی برگزار شد.

یه گفته رییس جمعیت هلال احمر بهاباد یک دوره آموزش پیش بیمارستانی با حضور ۳۵ نفر از نجاتگران و امدادگران این نهاد در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسن رضاپور بهابادی در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این دوره آشنایی بیشتر نجاتگران با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی( ضربه ، آسیب ) و افزایش توانمندی های آنان و انجام مراقبت های  پیش بیمارستانی برای مصدومان است که شرکت کنندگان در این دوره  از سوی یکی از پزشکان به مدت ۲ روز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره تخصصی با ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله‌گذاری، تریاژ، آسیب‌های شایع پس از سوانح و مراقبت‌های آن، فوریت‌های نجات درمانی و انتقال مصدوم به صورت تخصصی آشنا شدند.

رییس جمعیت هلال احمر بهاباد افزود: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی امدادگران عضو در تیم‌های امداد و نجات، دانش عملیاتی اعضای تیم‌ها را افزایش دهیم  و شاهد افزایش کارایی آنان در عملیات های امداد و نجات در سوانح و حوادث باشیم.

وی به اهمیت فراگیری آموزش های تخصصی در این زمینه اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات، به دنبال آموزش نیروهای متخصص و آمادگی آنان برای خدمت رسانی در حوادث است.

بهاباد برروی گسل زلزله قرار دارد و روزی چندین زلزله با شدت کم در این شهرستان احساس می شود این گونه آموزش ها برای داوطلبان و نجاتگران بسیار با اهمیت و ضروری است .