زمان : 18 Aban 1400 - 10:38
شناسه : 169268
بازدید : 5341
بسترسازی توسعه پرورش شتر با یک رویداد ملی/فعالیت 19شرکت فناور کشاورزی در یزد بسترسازی توسعه پرورش شتر با یک رویداد ملی/فعالیت 19شرکت فناور کشاورزی در یزد رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر در شهرستان بافق با هدف توسعه پرورش شتر، طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبانماه جاری در شهرستان بافق برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردارویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر در شهرستان بافق با هدف ایجاد فرصت جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ ها و صاحبان ایده، حمایت از ایده های برتر و بسترسازی توسعه اکولوژیک پرورش شتر، طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبانماه جاری در شهرستان بافق برگزار می‌شود.

وکیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: این رویداد ملی با هدف ایجاد فرصت جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ ها و صاحبان ایده، حمایت از ایده های برتر و بسترسازی توسعه اکولوژیک پرورش شتر بر پا می شود.

سید ابوالفضل وکیلی افزود: ۲۷ ایده از سراسر کشور از طریق دبیرخانه جشنواره رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر دریافت شد.

دبیراجرایی رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر نیز گفت: در جریان برگزاری این رویداد ملی از میان آثار رسیده، در نهایت سه ایده برگزیده انتخاب شده است که در جشنواره از آنها تجلیل می شود.

مرتضی بی طرف سخنرانی‌ محققان و صاحب نظران برجسته ملی، برگزاری مسابقه شتردوانی و برپایی نمایشگاه محصولات شتر  را از بخش های پیش بینی شده برای این رویداد علمی عنوان کرد.

رییس پارک علم و فناوی یزد نیز گفت: ماموریت اصلی این پارک اشاعه دانش و فناوری در جامعه و تقویت زنجیره های مختلف اقتصادی و اجتماعی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

محمدمهدی لطفی افزود: در ۲ سال گذشته توسعه مرکز رشد جهاد کشاورزی با جدیت در استان دنبال شد و اکنون ۱۹ شرکت فناور کشاورزی در زمینه های مختلف در استان یزد فعالیت می کنند.

مجتبی غیب الهی معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز گفت: جایگاه استان از لحاظ پرورش شتر در رتبه سوم کشور است و هم اکنون ۱۵ هزار نفر شتر در استان در حال پرورش است که برای ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

برای تولید یک کیلو شیر شتر ۵۰۰ تا ۸۰۰ لیتر آب نیاز است در حالیکه برای تولید همین میزان شیرگاو ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ لیتر آب استفاده می شود.

گفتنی است: محورهای این رویداد شامل کسب و کارهای نوپا در شتر، محصولات و فرآورده های شتر، مدیریت پرورش، تغذیه، اصلاح نژاد و بیماری‌های شتر، سامانه های مرتعی و توسعه اکولوژیک، محصولات فناورانه شتر، گردشگری و منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که پس از بررسی‌های علمی اولیه صورت گرفته، ایده‌های ۱۶ نفر از منتخبین اولیه رویداد مشخص شد و قرار است نهایتاً‌ ایده‌های برتر در جریان رویداد معرفی شوند.