زمان : 25 Aban 1400 - 07:35
شناسه : 169418
بازدید : 9210
آخرین وضعیت بهداشت و درمان و کرونا در شهرستان بهاباد مورد بررسی قرار گرفت در سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد به بهاباد؛ آخرین وضعیت بهداشت و درمان و کرونا در شهرستان بهاباد مورد بررسی قرار گرفت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد به همراه هیات رئیسه دانشگاه، طی سفر یک روزه به شهرستان بهاباد در جریان مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد به همراه هیات رئیسه دانشگاه، طی سفر یک روزه به شهرستان بهاباد در جریان مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت.
بیمارستان حکیم بهابادی و کلینیک تخصصی این بیمارستان، مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه پیش بیمارستانی آسفیچ از مکان‌هایی بود که با همراهی فرماندار بهاباد مورد بازدید قرار گرفت.
در ادامه طی نشستی که باحضور اعضای ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در محل فرمانداری برگزار شد، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان و مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان بررسی شد.
فرماندار بهاباد در این نشست به بیان مسائل و مشکلات بهداشتی شهرستان پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه مجوز بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان بهاباد صادر شده، لازم است تاهرچه سریع‌تر نقشه آن برای اجرا طی دو فاز تهیه و نسبت به شروع به احداث آن اقدام شود.
حضور پزشکان متخصص در شهرستان، راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن، منزل مسکونی برای اسکان پزشکان، وضعیت حضور نیروهای استخدامی غیر بومی در شهرستان بهاباد، کمبود آمبولانس و پزشک متخصص داندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی، از جمله مباحثی بود که فرماندار بهاباد برای رفع آنها تأکید داشت.
"محمدمهدی خانی‌زاده" در ادامه به پروژه‌های در دست احداث شهرستان اشاره نمود و گفت: ساختمان مرکز جامع سلامت احمدآباد که طی یک‌ماه آینده پزشک آن مستقر می‌شود در دهه فجر قابل بهره‌برداری خواهد بود و پایگاه اورژانس بین جاده‌ای چادرملو نیز طی دوماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد طی سخنانی تلاش برای حفظ سلامت انسان‌ها را مهمترین اولویت دانست و گفت: هر مسئولی باید در جایگاه خود به وظیفه‌ای که دارد به خوبی توجه کند تا سلامت افراد در معرض خطر قرار نگیرد.
"عمیدالدین خطیبی" با بیان اینکه افزایش 50 درصدی آمار مبتلایان سرپایی کرونا در شهرستان بهاباد طی دو هفته اخیر زنگ خطری است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نیاز به غربالگری خانواده افراد مبتلا و پیدا کردن خوشه‌های کرونا می‌باشد و در این زمینه استفاده از طرح شهید سلیمانی بسیار مؤثر می‌باشد.
وی به مؤثر بودن واکیسناسیون در کاهش فوتی‌ها اشاره نمود و گفت: در پیک پنجم کرونا، آمار بیماران سه برابر بیشتر شد و از طرفی شاهد کاهش یک سوم فوتی‌ها بودیم که نشانگر مؤثر بودن واکیسناسیون است.
دکتر خطیبی با بیان اینکه ما باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم گفت: واکسیناسیون لازم است اما کافی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود؛ متأسفانه خیلی از افراد به خاطر اینکه واکسن زده‌اند، پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و نتیجه آن شیوع بیماری کرونا می‌شود.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود عموم مردم نسبت به واکسیناسینون اقدام و همچون گذشته با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را همراهی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اشاره نمود و گفت: افزایش 50 درصدی موارد سرپایی ابتلا به کرونا و افزایش 100 درصدی بیماران بستری نسبت به دو هفته قبل در شهرستان بهاباد را شاهد هستیم.
"محمدرضا دهقانی" وضعیت پوشش واکسیناسیون نوبت اول در شهرستان بهاباد را در رده سنی بالای 12 سال، 87 درصد و دوز دوم را 66 درصد عنوان نمود.
وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: روند مطلوب واکسیناسیون دانش آموزان را شاهد هستیم به طوری که 87 درصد دانش آموازن گروه سنی 12 تا 18 سال یک نوبت واکسن و 46 درصد دو نوبت را دریافت کرده‌اند.
دکتر دهقانی با بیان اینکه واکسیناسیون، شرط لازم برای بازگشایی مدارس لازم هست اما شرط کافی نیست گفت: باید همزمان رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، تهویه کلاس‌ها و فاصله گذاری اجرایی شود تا بتوانیم مهار بیماری را در سطح شهرستان داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر در مدرسه‌ای آمار بیماری به هر دلیلی افزایش پیدا کند، باید حتماً موارد مثبت بیماری شناسایی شود و توسط نیروهای بهداشت و با همکاری آموزش و پرورش، نسبت به کنترل بیماری اقدام شود.
دهقانی تصرح کرد: بازگشایی مدارس تابع سیاستی است که در پروتکل 06 مشترک آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مشخص شده ولی در صورتی که شهرستانی رنگ بندی قرمز داشته باشد کلیه آموزش‌ها باید به صورت غیر حضوری باشد.