زمان : 13 Azar 1400 - 08:55
شناسه : 169835
بازدید : 20936
برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی زنجیره منسجم تشکیل شود امام‌جمعه میبد در جمع مؤسسات خیریه: برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی زنجیره منسجم تشکیل شود آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مدیران مؤسسات خیریه از همه افراد و گروه‌ها که در قالب‌های مختلف برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر فعالیت‌های جهادی و اهتمام دارند قدردانی کرد.

امام‌جمعه میبد گفت: البته این کمک‌ها باید با ترسیم نقشه راه و به‌دوراز موازی کاری بین مسئولین و نهادها، در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه همه ما در برابر محرومیت شهروندان از هرگونه خدمات تحصیلی، معیشت، مسکن و ازدواج مسئولیم افزود: باید با راه‌اندازی نهضت کمک‌رسانی و خدمت در جامعه، تسهیلات لازم را برای رفع مشکلات ازدواج وتامین جهیزیه نوعروسان و کمک به اقشار کم‌درآمد ایجاد کرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: همه اصناف، صاحبان صنایع، مسئولان، خیران، دستگاه‌ها و موسسه‌های مردمی باید برای تأمین اشتغال مناسب، ازدواج به‌موقع، تأمین مسکن مناسب، تأمین زیرساخت‌های درمانی، تأمین شرایط برای رشد تحصیلی و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی زنجیره منسجم تشکیل دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تهیه نرم‌افزار کمیته امداد خمینی (ره) را شروع هم‌افزایی در قالب نرم‌افزاری جدید خواند و افزود: این آغازی است که نیاز به عزم بر همکاری و هم‌افزایی همه مسئولان بهزیستی، کمیته امداد، مؤسسات و نهادها دارد.

آیت‌الله اعرافی هدف‌گذاری بر تأمین مسکن مددجویان با توجه به اقدام ملی و نهضت ملی مسکن بر اساس طرح جامع را خواستار شد و همراهی خود را برای رفع مشکل دراین‌ارتباط اعلام کرد.

در حال حاضر ۲۱ موسسه زیر نظر اداره بهزیستی میبد فعالیت دارد که از این تعداد ۱۴ موسسه خیری است.