زمان : 20 Dey 1400 - 09:04
شناسه : 170637
بازدید : 4512
راه اندازی 48 سایت همراه اول در استان یزد راه اندازی 48 سایت همراه اول در استان یزد به منظور توسعه پوشش شبکه تلفن همراه در استان یزد، از ابتدای شروع پروژه فاز هشت (تیرماه 99) تاکنون 48 سایت همراه اول جدید نصب و راه اندازی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه یزد با اعلام این خبر افزود: در پایان پروژه فاز هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار استان که در دو بخش احداث سایت های جدید و ارتقای تکنولوژی سایت های موجود به 4G/3G  در دستور کار قرار داشت، علیرغم شرایط تحریمی شدید و شیوع کرونا، با همت و تلاش متخصصین مخابرات، از ابتدای شروع پروژه 48سایت جدید در استان با هزینه ای بالغ بر 1440 میلیارد ریال  نصب و راه اندازی گردید.

مسعودی مقدم اظهار داشت :در این فاز توسعه، همچنین تعداد  132 مورد ارتقا تکنولوژی سایت های موجود در شهرها و روستاهای استان با هزینه ای بالغ بر 924 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

وی ضمن تشکر از نهادها و سازمانهایی که یاریگر مخابرات بودند، افزود: ادامه تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات سیار استان نیازمند همکاری همشهریان عزیز در نصب این سایت ها در مکان های تعیین شده می باشد و برای اطمینان بخشی بیشتر به مسئولین و مردم، همایش «بررسی ایمنی تشعشع شبکه های ارتباطی بدون سیم» با حضور مسئولین برگزار شد و با فرهنگ سازی مناسب، باید موضوع برای عموم مردم تشریح شود.

مدیر ارتباطات سیار استان همچنین از شروع  فاز 8 پلاس در کشور خبر داد و افزود: در این فاز علاوه بر ۸ سایت از فاز 8 که به دلایلی انجام نگرفته است، تعداد زیادی سایت جدید و ارتقای سایت های موجود در برنامه توسعه شبکه ارتباطات سیار استان قرار دارد.

گفتنی است در حال حاضر حدود یک میلیون و 850 هزار خط تلفن همراه اول در استان فعال است که بالغ بر 377 هزار، دائمی و حدود یک میلیون و 470 هزار نیز خط اعتباری است و ضریب نفوذ تلفن همراه دریزد 144/4درصد است.