زمان : 04 Bahman 1400 - 13:34
شناسه : 170985
بازدید : 4663
بکارگیران اتباع غیرمجاز 5 برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شوند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز: بکارگیران اتباع غیرمجاز 5 برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شوند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز از تشدید فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی به منظور برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در این شهرستان خبر داد و گفت: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند به ازای هر نفر بیش از چهارمیلیون تومان جریمه می شوند.

به گزارش یزدفردا: امیرعباس دهقانی‌زاده صبح امروز در جمع برخی از خبرنگاران شهرستان مهریز و با بیان این‌که حمایت و صیانت از نیروی کار ایرانی از جمله مهمترین وظایف سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: به همین منظور سعی داریم با تشدید فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی از فعالیت اتباع غیرمجاز در صنوف مختلف جلوگیری کنیم.

وی افزایش آگاهی کارفرمایان در بحث استفاده از نیروی کای خارجی و همچنین مزیت استفاده از نیروهای ایرانی و بومی را از دیگر اهداف خود در اجرای گشت‌های بازرسی دانست و افزود: به نظر می رسد ترویج و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی به عزمی همگانی و البته تببین ضرورت این مهم بین جامعه کارفرمایان نیاز دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز گفت: برابر قانون هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد یعنی چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

دهقانی ‌زاده در پایان با بیان این‌که با توجه به شرایط اقتصادی، هیچ علاقه‌ای به جریمه کردن کارفرمایان نداریم، تأکید کرد: انتظار می رود کارفرمایان هم به قوانین رایج کشور در راستای حمایت از آنها و برای رونق ملی تدوین شده است نیز پایبند باشند.