زمان : 05 Bahman 1400 - 13:27
شناسه : 171012
بازدید : 3807
اخذ عوارض بر اساس امکانات و برخورداری مناطق رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد: اخذ عوارض بر اساس امکانات و برخورداری مناطق رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد: رکن اساسی در توزیع خدمات در مناطق مختلف شهر و همچنین اخذ عوارض شهرداری، عدالت محوری است.

به گزارش یزدفرداسیفی گفت: رویکرد اصلی اکثریت اعضای شورای ششم یزد عدالت محوری بوده و تلاش شده این رویکرد در تعریف بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ نیز ملاک و معیار قرار گیرد.

وی افزود: بنابراین در هر یک از مناطق شهری بنابر ظرفیت آن منطقه میزان اخذ عوارض نیز متفاوت خواهد بود.

سیفی تصریح کرد: به عنوان مثال در مناطق محروم‌تر مانند منطقه حسن آباد، پردیسان و خیرآباد که با کمبود امکانات شهری مواجه هستند، ساخت و ساز‌ها نیز مشمول عوارض کمتری خواهد شد و در مناطق برخوردار‌تر عوارض بیشتری اخذ می‌شود، زیرا خدمات دریافتی این مناطق نیز بیشتر است.

رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد همچنین با اشاره به رویکرد شورای شهر در تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهری گفت: بخشی از این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده و با آغاز دهه فجر، شهروندان شاهد افتتاح این طرح‌ها در نواحی مختلف شهر بوده و تکمیل بخش دیگری از طرح‌ها نیمه تمام نیز در اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۱ قرار دارد.