زمان : 05 Bahman 1400 - 13:43
شناسه : 171015
بازدید : 3717
قوانین مربوط به اتباع بیگانه بازدارنده نیست سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی: قوانین مربوط به اتباع بیگانه بازدارنده نیست سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی: باید در قوانین مربوط به اتباع بازنگری و جریمه‌ها افزایش یابد.

به گزارش یزدفرداحضور اتباع خارجی در استان یزد نسبت به بسیاری از کشور‌ها بالاتراست و این امرباعث شده تا بیشترین فرصت‌های شغلی از کارگران ایرانی گرفته می‌شود.

به همین منظور فلاحتی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه رو در رو رادیو یزد در پاسخ به این سوال که آیا قوانین کافی برای جلوگیری از کار اتباع خارجی وجود دارد یا نه گفت: استان یزد با توجه به فرصت‌های شغلی وظرفیت‌هایی که در حوزه صنعت و معدن دارد باعث شده تا اتباع بیگانه را ترغیب به حضور و کار در استان کند.

فلاحتی افزود: اداره تعاون در بازدید‌های دوره‌ای کار فرمایانی که از اتباع بیگانه فاقد پروانه کار استفاده کنند بابت هر روزاشتغال آن‌ها معادل ۵ برابر حد اقل دستمزد که در سال ۱۴۰۰ به ازای هر روز کار اتباع بیگانه معادل ۴۴۲ هزار تومان می‌شود جریمه می‌کند و در صورت تکرار، جریمه دوبرابر شده و در صورت خودداری از پرداخت جریمه، تعقیب کیفری از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه این موضوع بازدارنده نبوده و باید در قانون بازنگری شده و جریمه‌ها افزایش یابد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت بحث اصلاح جریمه‌ها گفت: دو مرتبه با وزارتخانه متبوع مکاتبه کردیم. 

فلاحتی در مورد اینکه چه اتباعی مشمول دریافت پروانه کار هستند و چه شرایطی باید داشته باشند گفت: کار فرمایان اگر بخواهند اتباعی که اقامت مجاز دارند را به کارگیری کنند با دفاتر اشتغالی که در استان پیش بینی شده که شامل ۶ دفتر در یزد، یک دفتر در اشکذرو یک دفتردر میبد داریم که این دفاتر هم مجوزهاشون از طریق اداره کل اتباع استانداری صادر شده است.

وی ادامه داد: اما کار فرمایانی که به واسطه نصب و آموزش برخی دستگاه‌ها نیاز به ورود اتباع از کشور‌های مختلف دارند باید مراجعه کرده و درخواست کارت کاربرای مدت معین دهند.