زمان : 17 Bahman 1400 - 16:43
شناسه : 171314
بازدید : 5159
تقویت منابع پست بانک درمیبد با انتقال منابع صنعتی و معادن سرپرست فرمانداری میبد: تقویت منابع پست بانک درمیبد با انتقال منابع صنعتی و معادن سرپرست فرمانداری میبد: درمناطق روستایی که ایجاد شعبه بانکی ممکن نیست، راه اندازی باجه‌های پست بانک و ارائه خدمات بانکی درتسهیل امور مردم سازنده و موثر است.

به گزارش یزدفرداسیدجمال سجادی پور در دیدار اعظم خوانین زاده سرپرست مدیریت شعب پست بانک استان یزد گفت: فعالیت پست بانک در مناطق روستایی و کم برخوردار قابل تحسین است.

سجادی پور افزود: درمناطق روستایی که ایجاد شعبه بانکی از ابعاد مختلف ممکن نیست، راه اندازی باجه‌های پست بانک و ارائه خدمات بانکی درتسهیل امور مردم سازنده و موثر است.

وی با بیان اینکه منابع مالی پست بانک شهرستان میبد از همه شهرستان‌ها پایین‌تر است، تصریح کرد: برای پایداری باجه‌های پست بانک درمناطق روستایی و تعطیل نشدن آن‌ها با رایزنی با دهیاران، بخشداران و شرکت‌های بخش خصوصی و هدایت منابع از پست بانک حمایت می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری میبد گفت: البته پست بانک برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند منابع قوی است که درشهرستان میبد می‌توان این منابع را از محل معادن و بخش خصوصی و صنعت تقویت کرد.

اعظم خوانین زاده سرپرست مدیریت شعب پست بانک استان یزد هم با بیان اینکه ۶ هزار باجه پست بانک درسراسر کشور فعالیت دارند، گفت: پست بانک با مدیریت عامل وزارت ارتباطات و فناوری بانک دولتی است که تمام خدمات بانکی را درمناطق روستایی و کم برخوردار به مردم ارائه می‌کند.

خوانین زاده افزود: پست بانک درشهرستان میبد یک شعبه مرکزی و ۹ باجه درندوشن، سورک، هفتهر، رکن آباد، مهرآباد، حجت آباد، حسن آباد، فیروزآباد و صدرآباد دارد و باجه دهم هم درآینده نزدیک در شهرک صنعتی راه اندازی خواهد شد.

وی، افتتاح حساب، صدورکارت، ارائه انواع تسهیلات را از خدمات این بانک برشمرد و گفت: حساب‌های دهیاری‌ها در داخل پست بانک متمرکز است و برای تقویت منابع مالی این بانک به انتقال حساب معادن سورک و هفتر و ندوشن و شرکت‌های بخش خصوصی و واحد‌های صنعتی درشهرستان میبد نیاز داریم.

خوانین زاده افزود: پست بانک از منابع اشتغال پایدار و صندوق توسعه ملی انواع تسهیلات را تاکنون درمناطق روستایی به مردم پرداخت کرده است.

وی گفت: از سال ۹۷ تاکنون ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار، ۳۰ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و مشاغل خانگی به متقاضیان در روستا‌های شهرستان میبد پرداخت شده است.

خوانین زاده گفت: ۲۸ پرونده وام قرض الحسنه هم تاکنون از سوی نهاد‌های حمایتی تشکیل درمجموع ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.