زمان : 20 Bahman 1400 - 15:14
شناسه : 171417
بازدید : 4465
بهره برداری از ۸۱ طرح در میبد همزمان با ایام الله دهه فجر؛ بهره برداری از ۸۱ طرح در میبد همزمان با ایام الله دهه فجر از ۸۱ طرح صنعتی، کشاورزی، عمرانی و میراث فرهنگی با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومانی در میبد رونمایی شد.

به گزارش یزدفرداسرپرست فرمانداری میبد گفت: بوم گردی باغ کسنوا با سه میلیارد تومان سرمایه گذاری با ظرفیت ۲۰ نفر اولین طرحی بود که افتتاح شد.

سید جمال سجادی پور افزود: اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در روستای بدرآباد از توابع بخش مرکزی میبد با ۶ کیلومتر طول شبکه و ۱۱ هزار میلیون ریال هم از طرح‌هایی بود که با دبی ۱۴ لیتر در ثانیه در ۸۰ هکتار و با ۱۵۰ بهره بردار به بهره برداری رسید.

وی از بخش پژوهش مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در فضایی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیاد تومان به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها یاد کرد و اظهار داشت: یک واحد صنعتی تولید چسب و ملات خشک هم با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و اشتغال زایی ۲۵ نفر افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری میبد ادامه داد: این واحد تولیدی دانش بنیان که روزانه ۸۰ تن تولید دارد، ۵۰ نوع محصول اعم از چسب، پلاسترها، پودر‌های درزبندی و عایق‌های رطوبتی را تولید می‌کند.

سجادی پور تصریح کرد: واحد تولید کاغذ از سنگ با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان و ۲۴ نفر اشتغال زایی هم افتتاح شد. این واحد روازنه ۲۰۰ تن کاغذ و چهار تن گرانل تولید می‌کند.

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استانداری هم گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، رخداد‌های خوبی در حوزه کشاورزی دانش بنیان و استفاده مناسب از آب، زمین و انرژی در این شهرستان انجام شده است.

محمدعلی شاه حسینی افزود: در حوزه صنعت هم که عمدتا دانش بنیان با محوریت صنایع پاک بود طرح‌های خوبی به بهره برداری رسید و این همان مطالبه مردم برای توسعه صنایع پاک در میبد به شمار می‌آید.