زمان : 26 Bahman 1400 - 14:58
شناسه : 171575
بازدید : 4321
امضای تفاهم نامه با دانشگاه تهران برای بررسی آلایندگی یزد استاندار یزد: امضای تفاهم نامه با دانشگاه تهران برای بررسی آلایندگی یزد استاندار یزد: برای مشخص شدن سهم هر کدام از صنایع و همچنین ریزگرد‌های طبیعی در آلایندگی هوا با دانشگاه تهران تفاهم نامه امضا شده است.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در سفر امروز به شهرستان میبد از چند طرح صنعتی و شرکت‌های وابسته در حوزه‌های مختلف پتروشیمی و پالایشگاهی و حوزه گردشگری بازدید کرد و در جریان تولید و فعالیت‌های اقتصادی قرار گرفت.

وی از نمایشگاه دائمی کاشی و سرامیک بازدید کرد و سپس پای صحبت مسئولان و اصحاب این صنعت نشست.

استاندار یزد در این نشست گفت: با تشکیل زیست بوم کارآفرینی و اقتصادی در استان می‌توانیم از حداکثر ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

فاطمی با تاکید بر تعیین سهم آلایندگی‌های هر بخش تصریح کرد: سلامت مردم در اولویت قرار دارد و بر این اساس، تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تهران با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به امضا رسیده تا سهم هر کدام از صنایع و ریزگرد‌های طبیعی را در ایجاد آلایندگی به صورت دقیق مشخص کنیم.

وی بر لزوم رفع موانع از راه صنعت و تولید تأکید کرد و گفت: محیط زیست ما نباید محیط ایست باشد، بلکه باید با تکنولوژی‌های برتر علاوه بر حفظ محیط زیست، توسعه صنعتی هم داشته باشیم.

استاندار یزد درباره ظرفیت‌های معدنی استان گفت: یزد یک استان معدنی است و البته نباید در فرایند استخراج، پهنه‌هایی که در آن سکونتگاه است در معرض بار آلایندگی قرار گیرد. ما باید با مدیریت صحیح از فرار سرمایه از استان جلوگیری کرده و از آن در مناطق کم برخوردار بهره گرفت.

فاطمی همچنین از یک واحد پتروشیمی و پالایشگاهی بازدید کرد و خاطرنشان ساخت: میبد از شهرستان‌های صنعتی استان است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی، در حوزه صنعت سرآمد است.

وی با اشاره به استقرار اکثر واحد‌های کاشی و سرامیک در شهرستان میبد ادامه داد: مجموعه گروه تاپ سر با حدود ۴۵ واحد صنعتی و شرکت‌های وابسته در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، پالایشگاه، کاشی و سرامیک و حوزه گردشگری از رخداد‌های بسیار خوب در این زمینه است.

استاندار یزد اقدامات این مجموعه را در سطح ملی توصیف کرد و اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی و کارآفرینی اجتماعی از مهمترین مسائلی است که در دستورکار این مجموعه قرار دارد.