زمان : 01 Esfand 1400 - 15:22
شناسه : 171685
بازدید : 4859
به حکم قانون تا پایان هفته دیوار بتنی قلعه تفت تخریب می‌شود سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد: به حکم قانون تا پایان هفته دیوار بتنی قلعه تفت تخریب می‌شود سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از تخریب دیوار بتنی پرماجرای مجاور قلعه تاریخی شهر تفت تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: چند روز پیش انتشار تصاویری از ایجاد یک دیوار بتنی در مجاورت قلعه تاریخی  جنجال زیادی در فضای مجازی به راه انداخت، دیواری که کاملاً در مجاورت یک قلعه تاریخی بنا شده بود و انتقاد کاربران زیادی را برانگیخت.

چندی بعد فعالان میراث فرهنگی در واکنش به این موضوع خواستار تخریب دیوار بتنی و محافظت از این میراث ملی شدند این در حالی بود که هنوز اداره کل میراث فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده بود تا این‌که اداره کل میراث فرهنگی با مکاتبه‌ای از مالک بنا خواست دیوار بتنی شد و مالک هم بدون حکم دادستان  با این مسئله موافقت کرد ولی امروز  بعد از گذشت چندین روز هنوز تخریب این بنا اتفاق نیفتاده است.

لذا اداره‌کل میراث فرهنگی هم اعلام کرد تا پایان این هفته و در صورت عدم رسیدگی مالک به این تخلف، به صورت قانونی برخورد کرده و دیوار را تخریب می‌کنیم.

سیدعلیرضا سالار حسینی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد در این خصوص به خبرنگار فارس،‌ اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، متخلف پذیرفته این دیوار تا پایان هفته جاری جمع آوری شود در غیر این صورت با فرد متخلف طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

وی با بیان این‌که اداره کل میراث فرهنگی نسبت به تخلفات مربوط به بافت تاریخی بسیار قاطع است، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته، در خصوص ۱۱ مورد تخلف، اعلام شکایت شده که در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

سالار حسینی گفت: در خصوص سه مورد تخلف حاد صورت گرفته در بافت تاریخی یزد، با اخذ دستور دادستان نسبت به رفع تخلف اقدام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با تاکید بر این‌که میراث فرهنگی لازمه توسعه اقتصاد گردشگری و زیربنای مهم توسعه فرهنگی و گردشگری استان یزد است، گفت: باید همه مردم نسبت به حفظ و حراست از این ارزش‌ها که هویت فرهنگی ما هستند، آگاه بوده و نسبت به آن کوشا باشند در عین حال با متخلفین این حوزه نیز برخورد جدی می‌شود.