زمان : 22 Esfand 1400 - 16:44
شناسه : 172360
بازدید : 4945
راه اندازی واحد پر عیار سازی باطله‌های پیت چغارت بافق مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق: راه اندازی واحد پر عیار سازی باطله‌های پیت چغارت بافق مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق: با فعال شدن ظرفیت یکی از واحد‌های پنجم این حوزه، سالی ۲۰۰ هزار تن سنگ پرعیار تولید می‌شود.

به گزارش یزدفردامجتبی حمیدیان گفت: در این واحد، پر عیار سازی باطله‌های جمع شده پیت چغارت انجام می‌شود که سودآوری ۳۰۰ میلیارد تومانی، برای شرکت ایجاد می‌کند.

وی، گفت: اشتغال اولیه آن به این صورت است که در هر کدام از این واحد‌ها ۲۰ نفر اضافه می‌شوند، اما اشتغال غیر مستقیم آن بسیار بالاتر است.

حمیدیان گفت: این تکنولوژی بومی است، اما با کشور‌های فعال در این حوزه نیز تبادل اطلاعات فناوری انجام می‌شود.

وی، گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که در حوزه خردایش و فولاد اتفاق افتاده این است که تمامی بخش‌ها و سایت‌ها در حال بومی‌سازی هستند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: بحث‌های دانش بنیان این حوزه، علاوه بر ایجاد اشتغال، بدنه دانشگاهی را درگیر می‌کند که حائز اهمیت است.

وی، گفت: در بحث عناصر نادر خاکی با چند کشور پیشرو در حال مکاتبه و مذاکره هستیم که با مجموع مطالعات و تحقیقاتی که نیرو‌های داخلی انجام دادند، بتوانیم در این حوزه نیز فعال و توانمند شویم.