زمان : 04 Farvardin 1401 - 06:29
شناسه : 172560
بازدید : 4069
برگزاری نخستین جشنواره خشت خام در میبد برگزاری نخستین جشنواره خشت خام در میبد هم‌زمان با سوم فروردین و روز میبد و با حضور بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین، نخستین جشنواره خشت خام در آسیاب تک‌سنگی محمدآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، محمدجواد احمدی بخشدار مرکزی میبد با اشاره به تعدد بناهای تاریخی در استان و شهرستان میبد و استفاده از خشت‌های خام در احیاء و بازسازی اماکن تاریخی و بوم گردی‌های سنتی به دنبال احیاء سنت قدیمی خشت‌زنی درمیبد هستیم.

احمدی بابیان اینکه این جشنواره تا سیزده فروردین دایر است افزود: علاقه‌مندان و مهمانان نوروزی می‌توانند با حضور در آسیب تک‌سنگی محمدآباد از نزدیک باسنت قدیمی خشت‌زنی بازدید و از غرفه‌های نمایشگاه تدارک دیده‌شده از توانمندی‌های منطقه استفاده کنند.

وی گفت: این محل قرار است در آینده نزدیک به یک کارگاه سنتی خشت‌زنی بزرگ تبدیل و خشت‌های اماکن تاریخی و خانه‌های سنتی در سرتاسر استان را تأمین کند.

بخشدار مرکزی میبد با قدردانی از حمایت‌های فرمانداری، شهرداری و دهیاری محمدآباد گفت: میراث فرهنگی استان در این مراسم قول داد برای پیشبرد طرح خشت خام در این منطقه اعتباری را اختصاص دهد و سپاه و شهرداری در تأمین نیروی خشت‌زنی و حمایت‌های مالی اعلام آمادگی کردند.

مسئولین در ادامه از قلعه وزیر روستای رکن‌آباد و گنجینه تاریخی و معنوی شهرستان میبد واقع در دانشگاه آزاد اسلامی میبد بازدید کردند.