زمان : 14 Farvardin 1401 - 16:54
شناسه : 172583
بازدید : 5980
استاندار یزد :تمام امکانات و منابع استان برای تحقق شعار سال بسیج می شود دیدار چهره به چهره استاندار یزد با سه شرکت موفق دانش بنیان استاندار یزد :تمام امکانات و منابع استان برای تحقق شعار سال بسیج می شود فضای بلا استفاده دانشگاه ها برای اسکان موقت شرکتهای دانش بنیان اختصاص می یابد/نقش مهم روابط عمومی ها و رسانه ها در تبیین شعار سال

یزدفردا:استاندار یزد از اختصاص فضای بلا استفاده دانشگاه های استان در قالب تفاهم نامه هایی به شرکت های دانش بنیان در جهت حل موقتی اسکان این شرکت ها خبرداد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی پارک علم وفناوری یزد، مهران فاطمی استاندار در نشست هایی با سه شرکت دانش بنیان یزد، به صورت جداگانه در محل پارک علم و فناوری و با حضور شاه حسینی معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری و حسینی بغدادآبادی، معاون نوآوری و فناوری پارک علم و فناوری یزد، مشکلات و موانع عمده موجود بر روند فعالیت آنها را بررسی کرد.
استاندار یزد در این جلسات با مدیران شرکت های دانش بنیان “نویان”، “شوکا ایرانیان” و “امن پردازان”، دیدار و به صورت چهره به چهره مشکلات این شرکت های موفق دانش بنیان را شنید و در تماس هایی با برخی از مدیران استان برای حل مشکلات این شرکت ها به صورت فوری تصمیم گیری و دستورات لازم را ابلاغ کرد.
وی با اشاره به اینکه متعاقبا برای شناخت دقیق و همچنین حل مشکلات شرکت های دانش بنیان به صورت چهره به چهره با مدیران شرکتهای دانش بنیان جلساتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شرکت های دانش بنیان استان در حال حاضر بحث اسکان می باشد که برای حل موقت این موضوع به زودی در قالب توافق نامه ها و تفاهماتی از فضای بلا استفاده دانشگاه ها برای اسکان این شرکت ها استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: برای حل اساسی و دائمی اسکان شرکتهای دانش بنیان نیز طرح جامع پارک علم وفناوری استان، مبنای تصمیم گیری ها قرار گرفته و مقرر شد با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، این طرح در وسعتی بیش از 67هکتار هرچه سریعتر مراحل اجرایی خود را طی کند.
ایجاد پهنه فناوری در محدوده اطراف کارخانه اقبال نیز در دستور کار قرار دارد که اقدامات لازم برای بهره برداری هرچه سریعتر این طرح انجام می شود.
فاطمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه تمام امکانات و منابع استان برای تحقق شعار سال بسیج می شود، ابراز داشت: برای تحقق شعار سال نباید تحت هیچ شرایطی به صورت یک موضوع تشریفاتی برخورد کرد، بلکه باید با نگاه واقع بینانه و اصیل، مشکلات و موانع موجود برای عدم تحقق این شعار جمع آوری و احصا شود.
وی ادامه داد: در همین راستا جلسات موردی با مدیران شرکتهایی که در زمینه دانش بنیان فعال هستند برگزار تا بتوان به صورت دقیق تر این مشکلات را جمع آوری و موانع موجود بلافاصله در همان جلسات در حد امکان برطرف شود.
استاندار یزد یکی دیگر از برنامه های استان برای شناخت مشکلات و برطرف کردن موانع فعالیت شرکت های دانش بنیان را برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع شرکت های دانش بنیان ذکر و اظهار داشت: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان به زودی به صورت ماهیانه در سطح استان و با دبیری پارک علم و فناوری برگزار و در آن جلسات ، مشکلات شرکت ها به صورت مصداقی مطرح و با حضور مدیران استان بلافاصله برای حل آنها تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه اساس هرکاری با فرهنگسازی و تغییر اندیشه ها و نگرش ها شروع می شود، خاطرنشان کرد: به طور قطع نقش روابط عمومی ها، رسانه ها و فعالان این عرصه در تبیین واقعی شعار سال و فرهنگسازی، بسترسازی و جریان سازی این شعار غیر قابل انکار می باشد.
مهران فاطمی استاندار یزد تصریح کرد: برای پیشرفت و موفقیت در حوزه دانش بنیان و تبدیل گفتمان دانش بنیان به گفتمان غالب در جامعه باید تمام ارکان و مولفه های استان توجیه و نسبت به اجرایی کردن این شعار هم راستا شوند تا در سال جاری تحولی واقعی در عرصه شرکت های دانش بنیان استان داشته باشیم.