زمان : 21 Farvardin 1401 - 14:38
شناسه : 172765
بازدید : 4090
استاندار یزد: جلسه برای مردم نان نمی‌شود استاندار یزد: جلسه برای مردم نان نمی‌شود

به گزارش یزدفردا: فاطمه شریفی: استاندار یزد در نشست ستاد عملیات پاسخ به بحران استان خطاب به مدیران استانی چه گفت؟

سال‌های زیادی است که بسیاری از جلسات اداری به روزمرگی دچار شده‌اند و صحبت‌هایی روتین و در قالب چند مصوبه همیشگی مبادله می‌‌شود اما چندی پیش «مهران فاطمی» استاندار یزد در نشست ستاد عملیات پاسخ به بحران خطاب به مدیران استانی این روزمرگی را شکست و از زبان مردم با مدیران سخن گفت.

سخنانی که فضای تصمیم‌گیری پشت درهای بسته برای مردم را تغییر داد چرا که دکتر فاطمی از درد سخن گفت و مدیران را به یافتن درمان در سایه توکل به خدا، اراده ، همت و پیگیری آن هم فراتر از جلسه‌ها و مصوبات اداری دعوت کرد.

5 اصلی اساسی مدیریت در یزد؛

نیک می‌دانیم دغدغه‌های پیش روی کشور و استان یزد به ویژه در موضوعات اقتصادی بیشمار است و مشکلات یکی پس از دیگری صف کشیده‌اند مشکلاتی که رنجی مضاعف بر شانه مردم می‌گذارد. اما توصیه استاندار به مدیران نشان‌گر الگویی از جنس دفاع مقدس است الگویی متکی بر 5 اصل اساسی
1. مردم داری
2. توکل به خدا
3. اراده
4. همت
5. پیگیری
و به راستی اگر مدیران و مسئولان هر کدام در جایگاه خود این 5 اصل اساسی را سرلوحه کار قرار دهند بسیاری از صورت جلسه‌ها به نتیجه می‌رسد و محدودیت‌ها به دستاورد تبدیل می‌شود.

به این موضوع فکر کنید! مردم باید چگونه به زندگی ادامه دهند؟

استاندار یزد در ادامه گفت: توجه کنید که در حال حاضر 350 روز از سال جاری فرصت باقی مانده است و برای سال آینده نیز 365 روز دیگر فرصت پیش رو داریم؛ یعنی چقدر؟یعنی 700 روز دیگر؛ این مردم باید چه چیزی بخورند؟ به این موضوع فکر کنید! مردم باید چه چیزی بخورند؟ باید چگونه به زندگی ادامه دهند؟وام‌هایشان را باید به شکلی پرداخت کنند؟

معوقات سال گذشته هم بوده است، مردم باید این‌ها را چه کار کنند؟ چگونه باید ادامه بدهند؟وضعیت این مردم چه می‌شود؟مسئولیت ما نسبت به مردم چیست؟

همینکه جلسه بگیریم و بعد از جلسه هم به خانه برویم؟ آیا این برای مردم و کشاورزان خسارت کشاورزی می‌شود؟ برای زن و بچه آن‌ها با این تورم 30 تا 40 درصدی نان، قسط، هزینه آموزش، بهداشت و درمان می‌شود؟

واقعا آن وقت ما به عنوان مسئول می‌توانیم شب راحت بخوابیم؟جواب خدا را داریم؟ جواب امیرالمومنین علی (ع) را داریم که در ماه مبارک رمضان خانه به خانه میرفت و مسائل مردم را رسیدگی می‌کرد.

واقعا ما مسئول نظام جمهوری اسلامی ایرانیم؟ واقعا ما مدیر انقلابی هستیم؟پیرو مکتب حضرت امامیم، پیرو شهدا و حضرت آقا هستیم. ما که شکم سیر سحری خوردیم، شکم سیر هم افطاری کردیم.ما مسئولیم، مردم به ما امید دارند!

تلاش و پیگری تا رسیدن به دستاوردی امید بخش برای مردم

و فرمود: بترسید از اینکه ظلم بکنید به کسی که جز خدا کسی را ندارد.این مردم جز خدا کسی را ندارند و شما متولی آن‌ها هستید. با این نگاه بایستی به میدان آمد و اینکه من میگویم گریه کنان باید رفت و به حال مردم و مسائلی که دارند گریه کرد و یک چیز امید بخشی برای آن‌ها گرفت و آورد به خاطر این مسائل است.

ما باید جواب خدا را واقعا داشته باشیم، و می‌شود این مسائل و سختی‌های مردم را حل کرد، اگر ما به خدا توکل کنیم، اراده کنیم، همت کنیم، پیگیری کنیم بسیاری از مسائل وموضوعات مردم حل و فصل می‌شود.

به راستی اگر همین چند دقیقه کوتاه از سخنان استاندار یزد مورد توجه آن‌هایی قرار بگیرد که به هر نحو و جایگاهی در این استان مسئولیت داشته و می‌توانند نقشی برای مردم ایفا کنند، بخش زیادی از کارهای بر زمین مانده به نتیجه می‌رسد و بسیاری از دردهای به صدا درآمده مردم التیام می‌یابد.

توجه کنیم، بدانیم و مهم‌تر از آن یادمان نرود، اگر انجام کاری را پذیرفته‌ایم؛ حکمی در جیب داریم و میزی از بیت المال به ما رسیده است، پس مسئولیم و اگر بنا به مسئولیت خود انجام وظیفه نکنیم به مردم، به یک کشور و به خون هزاران هزار شهید مدیونیم.