زمان : 23 Farvardin 1401 - 10:56
شناسه : 172819
بازدید : 5107
کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با پیامک جعلی قضایی فرمانده انتظامی بافق: کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با پیامک جعلی قضایی فرمانده انتظامی بافق: با وجود تأکید مستمر درباره پیامک‌های کلاهبرداری سامانه ثنا، هنوز تعدادی از شهروندان قربانی این پیامک می‌شوند.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ شهرام طولابی نژاد گفت: پلیس فتای شهرستان با اطلاع نسبت به کلاهبرداری مبلغی از حساب یکی از شهروندان، اقدامات لازم برای شناسایی کلاهبردار را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: با بررسی‌های لازم مشخص شد که مالباخته با استفاده از سامانه جعلی ثنا مورد سوء استفاده قرار گرفته و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب وی خالی شده است که با تیزهوشی پلیس فتای شهرستان و با اقدامات فنی و پلیسی لازم، ضمن هماهنگی با مقام قضائی، مبلغ کلاهبرداری شده کشف و به حساب مالباخته بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد و تصریح کرد: با وجود تأکید‌های زیاد پلیس فتا و قوه قضائیه در خصوص پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک‌ها می‌افتند.

وی اظهار داشت: در این نوع کلاهبرداری، مجرمان با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک، از قربانی خود می‌خواهند که برای مشاهده شکوائیه بر روی لینک کلیک کنند.

طولابی نژاد ادامه داد: شهروندان بدانند که به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضائی نیاز به واریز وجه نیست و ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که پیش از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند. همچنین بدانند ابلاغیه الکترونیکی از طریق شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سایت رسمی ابلاغیه قضائی ثنا (adliran.ir. eblagh) می‌باشد.