زمان : 28 Farvardin 1401 - 00:38
شناسه : 172833
بازدید : 4239
تشریح عملکرد پلیس تشریح عملکرد پلیس تشریح عملکرد پلیس شهرستان طبس در ایام نوروز ۱۴۰۱

تشریح عملکرد پلیس شهرستان" طبس" در ایام نوروز1401

به گزارش خبرنگار یزد فردا از طبس : فرمانده انتظامی شهرستان " طبس" اقدامات این فرماندهی را در ایام نوروز 1401 تشریح کرد:

1ـ کاهش 75درصدی متوفیان جاده ای:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "فاضل مریمی" اظهار داشت: بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده شاهد افزایش 78 درصدی ترددات جاده ای نسبت به مشابه سال قبل بوده ایم که 81درصد تصادفات وسایط نقلیه افزایش و متاسفانه 3 نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را ازدست داده اند که نسبت به مشابه سال قبل 75 درصدکاهش متوفیان داشتیم. یکی از دلایل افزایش تصادفات ، افزایش تردد نسبت به سال گذشته ، عدم رعایت قوانین توسط تعدادی از رانندگان می توان عنوان کرد.
وی کنترل رفتارهای خطرساز در امور حمل و نقل و ترددهای شهری و جاده ای را یکی از مهمترین ماموریت های پلیس عنوان و بیان داشت: در تصادفات نوروزی امسال 79درصد خودرو های سواری ،20 درصد موتور سیکلت ها و 1درصد وانت بارها ، بوده اند .

2-اسکان امن برای مسافرین نوروزی و آرامش خاطر برای دیدو بازدید های همشهریان عزیز:

سرهنگ مریمی مدیریت انتظامی مطلوب و بدون سرقت در بین مسافرین را در این ایام ، از توفیقات پلیس شهرستان برشمرد و افزود :در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون مسافر نوروزی به شهرستان طبس سفر کرده و در امنیت کامل از تفرجگاهها، مناطق و جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید نموده اند، که این مهم نشان از افزایش توان تحرک و پوشش انتظامی و امنیت پلیس شهرستان طبس با راه اندازی 2 ایستگاه نوروزی امامزاده ، باغ گلشن و 27 دستگاه گشت خودرویی14گشت موتوری و چندین واحد گشت پیاده بدون هیچ گونه سرقت و ناامنی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان به افزایش 78درصدی مسافرین نوروزی و تردد همشهریان عزیز در ایام نوروز و خالی شدن منازل مسکونی و اماکن اشاره و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر پیشگیرانه امنیت مسافرین و همشهریان را تامین و رضایت آنان را به خوبی جلب به نحویکه وقوع سرقت در بین مسافرین به صفر و همچنین سرقت در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ گونه تغییری نداشته است.

سرهنگ مریمی در ادامه گزارش به کاهش 50درصدی کلاهبرداری های سایبری و افزایش 60درصدی کشفیات آن اشاره و افزود از دیگر توفیقات پلیس شهرستان طبس در طول تعطیلات نوروزی کشف 95کیلو گرم انواع مواد مخدر و همچنین کشف مقدار قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش 350میلیون ریال خبر داد .
این مقام انتظامی همچنین تصریح کرد و گفت: در طول تعطیلات نوروزی تعداد 736 فقره تماس فوریتی با سامانه پلیسی 110 داشته ایم که 100درصد تماسها عملیاتی شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد افزایش تماسها بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس در پایان خاطر نشان کرد: پلیس در ایام نوروز با تمام امکانات پاسدار آسایش و امنیت مسافرین و شهروندان بوده و از عموم مردم عزیز و فهیم شهرستان طبس که خادمان خود در انتظامی را در انجام وظایف محوله یاری کردند قدر دانی کرد.