زمان : 11 Ordibehesht 1401 - 18:12
شناسه : 173516
بازدید : 4263
هدف نهایی فعالان قرآنی تبدیل میبد به شهر قرآنی باشد امام جمعه میبد: هدف نهایی فعالان قرآنی تبدیل میبد به شهر قرآنی باشد یزدفردا: امام جمعه میبد: هدف نهایی شما فعالان قرآنی آن باشد که شاخص‌های شهر قرآنی را در فرهنگ و روح و روان جامعه زنده کنید.

به گزارش یزدفردا: آیت الله اعرافی در دیدار جامعه قرآنی میبد گفت: ما سرمایه‌های قرآنی خوبی در شهر داریم و بدون تردید این سرمایه‌های قرآنی باید بمانند، و پویایی وشکوفایی دائمی و مستمر بیابند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه برای تبدیل شدن به شهر قرآنی ممیزات و اختصاصاتی وجود دارد افزود: هدف نهایی شما فعالان قرآنی آن باشد که شاخص‌های شهر قرآنی را در فرهنگ و روح و روان جامعه زنده کنید.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور اظهارداشت: درهمه شاخص‌های قرآنی تلاوت خوب، قرائت خوب، حفظ فهم و هنر‌های قرآنی باید سرآمد وباید به شهر قرآنی تبدیل شویم.

امام جمعه میبد گفت: سرمایه قرآنی شهر، مراکز قرآنی، رشته‌های قرآنی، مجلات قرآنی، قاریان خوب، مربیان خوب، تلاوتگران ارزشمند، حافظان  و برنامه‌های متنوع قرآنی درکنار هم زنجیره نورانی از فعالیت‌های سرمایه‌های قرآنی را نشان می دهد که پدیده مبارکی است.

وی در ادامه بر تهیه سند جامع قرآنی که درگذشته به نحو مطلوب به پایان نرسید تاکید کرد و گفت: این سند ظرف سه ماه آینده باید نقشه راه توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی برای حرکت‌های گسترده‌تر قرآنی و بازسازی سند جدید بوده و درشورای فرهنگ عمومی تصویب شود تا براساس آن برنامه پنج ساله قرآنی داشته باشیم و مسئولین وخیران هم برای تحقق این سند پای کار بیایند.

آیت الله اعرافی سپس به افق قرآنی شهرستان میبد در رسیدن به ده هزار حافظ کل قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ما باید به سمت ده هزار حافظ قرآنی حرکت کنیم.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: قرائت قرآن را باید همگانی کنیم و حتی الامکان، لحن و صوت درمساجد و آموزش وپرورش دنبال شود.

وی با بیان اینکه تمام ۱۵۰ مدرسه ما باید دارای پیوست قرائت قرآن و تجوید وحفظ، ترتیلی و موضوعی قرآن باشند گفت: آموزش و پرورش و معاون پرورشی موظف است؛ یک محور فعالیت‌های خود را گسترش قرائت، حفظ و فهم قرآنی قرار دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات قرآن خوانی درمساجد و قرائت‌های خانگی را پدیده ارزشمند و اتفاق فرهنگی قرآنی مبارکی خواند گفت: همه خانه‌های ما باید درپرتو قرآن نورانی شود.

در پایان این دیدار از ۳۱ نفر از خواهران و برادران برگزیده چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان و طرح مطالعاتی بربال کتاب تجلیل شد.