زمان : 04 Tir 1401 - 13:47
شناسه : 174236
بازدید : 8409
تاکید بر تحقق طرح نهضت ملی مسکن میبد فرماندار میبد: تاکید بر تحقق طرح نهضت ملی مسکن میبد یزدفردا: فرماندار میبد بر تحقق طرح نهضت ملی مسکن دولت در شهرستان میبد تاکید کرد

به گزارش یزدفرداسجادی پور گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان باید در تحقق این طرح نقش خود را ایفا کنند.

وی بر واگذاری اراضی ۴۰ هکتاری شهرک فجر به بنیاد مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی استان تاکید کرد و افزود: خدمات زیربنایی از جمله اجرای شبکه آب و برق به اراضی واگذاری ضروری است.

فرماندار میبد تصریح کرد: متقاضیانی که تاکنون نسبت به اجرای عملیات احداث ساختمان اقدام نکرده اند تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به آغاز پروژه مسکن خود اقدام کنند.

سجادی پور با اشاره به هزینه بر بودن اصلاح زمین در شهرستان میبد گفت: به دلیل جنس خاک و نخاله زیاد، تحکیم بستر زمین‌های واگذاری، هزینه‌های غیرمتعارفی دارد که امیدواریم استانداری این هزینه‌ها را تامین کند.

موسوی رئیس بنیاد مسکن میبد هم با اشاره به فرایند طرح نهضت ملی مسکن درشهرستان میبد گفت: در فاز یک تا چهار نهضت ملی مسکن، ۲۰۹ قطعه زمین درشهرستان میبد و ۴۰ قطعه در ندوشن واگذار شده است.

موسوی افزود: در فاز ۵ هم پرونده ۴۲۵ نفر پالایش و به تایید نهایی شده است و زمین آن هم در شهرک شهدا در بخش ۴۰۰ واحدی تامین شده است که مرحله طراحی، نخاله برداری و اخذ پروانه آن آغاز شده است.

وی با اشاره به ثبت نام ۴ هزار و ۵۲۳ نفر در فاز ۶ طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد هم گفت: تاکنون پرونده هزار ۲۱۳ نفر تایید نهایی شده است و پرونده هزار و ۶۰۶ متقاضی هم در درمرحله استعلام و بررسی و تکمیل است.

محمد حسین صباغی رئیس نظام مهندسی میبد هم گفت: نظام مهندسی هم نقش خود را در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم ایفاء می‌کند.

صباغی افزود: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد، نظام مهندسی ساختمان میبد طراحی نقشه ۶۰ واحدی مهرآباد و ۶۸ واحدی فاز یک ۴۰۰ واحدی شهرک شهدا را دردست گرفته است.