زمان : 03 Mordad 1401 - 13:18
شناسه : 174676
بازدید : 5786
تولد موفق ۴ گوزن زرد ایرانی در جنگل باغ شادی خاتم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد: تولد موفق ۴ گوزن زرد ایرانی در جنگل باغ شادی خاتم یزدفردا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت چهار مورد زایمان موفق گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش جنگل باغ شادی خاتم خبر داد.

به گزارش یزدفردا: پورملایی گفت: گوزن زرد ایرانی یکی از سه گونه‎ گوزن موجود در ایران است که سال‎های گذشته به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه، در طبیعت کشور منقرض شده و در حال حاضر تنها در سایت‎های تکثیر و پرورش تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در همین راستا اقدام به آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های لازم همچنون افزایش سطح حفاظتی منطقه، ساخت آبشخور و پاسگاه محیط بانی، جهت رهاسازی این گونه ارزشمند در اینده نزدیک در تنها زیستگاه جنگلی استان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: این اقدام ضمن برقراری توازن و تعادل زیستی در آن اکوسیستم، فرصت‌هایی نظیر رشد صنعت گردشگری و اکوتوریسم را به دنبال دارد و با ایجاد درآمد پایدار برای جوامع محلی، به حفاظت پایدار از اکوسیستم و اجزای آن‌ها منجر خواهد شد.

سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی واقع در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم در سال ۱۳۸۵ با وسعت ۲۰۰ هکتار، با انتقال شش رأس گوزن زرد از دشت ناز استان مازندران، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.