زمان : 06 Mordad 1401 - 08:00
شناسه : 174741
بازدید : 3685
قیمت روغن‌ خوراکی ۱۰ تا ۲۵ درصد ارزان می شود معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت: قیمت روغن‌ خوراکی ۱۰ تا ۲۵ درصد ارزان می شود یزدفردا: معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور خبر داد.

 به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا: مهدی برادران با حضور در کارخانه نازگل کرمانشاه از دستور وزارت صمت برای کاهش قیمت انواع روغن نباتی در بازار خبر داد.

وی افزود: اگرچه این دستورالعمل ابلاغ شده و از شنبه (۸ مرداد) برای تمامی کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است، اما کارخانه نازگل کرمانشاه به عنوان اولین کارخانه کشور از همین حالا تغییر قیمت را بر روی محصولات آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است.

به گفته معاون وزیر صمت، این کاهش در مرحله اولیه است و در مراحل بعدی باز هم کاهش قیمت اعمال خواهد شد.

برادران عنوان کرد: این کاهش قیمت به دنبال برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن اعمال می‌شود.

وی هدف از این کار را حمایت از مردم و مصرف کنندگان اعلام کرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت هستند، افزود: با هر واحدی که از این دستورالعمل پیروی نکند، برخورد خواهد شد.

برادران درباره روغن‌های فعلی موجود در بازار با قیمت قدیم نیز اظهار کرد: قرار است برای این روغن‌ها نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین از پیگیری جدی برای آزادسازی صادرات روغن هم خبر داد و گفت: با حذف ارز ترجیحی نگرانی بابت صادرات روغنی که مواد اولیه آن یارانه‌ای بود، نیست.

معاون وزیر صمت معتقد است، صادرات روغن علاوه بر پوشش بازارهای خارجی، می‌تواند با تامین سود مورد نیاز صنایع روغن به رقابتی شدن آنها در داخل هم کمک کند.