زمان : 14 Mordad 1401 - 16:31
شناسه : 174878
بازدید : 4728
سوگواره احلی من العسل درمهدیه بهاباد برگزارشد با حضورهیات های دانش اموزی سوگواره احلی من العسل درمهدیه بهاباد برگزارشد دهمین سوگواره «احلی من العسل» (نوجوانان عاشورایی) به مناسبت ششم محرم سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) امروز (پنج شنبه ) درمهدیه بهاباد با حضورهیئت های دانش آموزی برگزار شد.

در روز ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند .

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بهاباد دراین مراسم درسخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام وشهادت قاسم بن الحسن ع هدف از برگزاری این سوگواره را الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست و گفت: همچنین این برنامه با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت برگزار می‌شود.

عباسعلی خواجه رحیمی بیان داشت : در این گردهمایی که هر ساله به یاد قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود امروز هم جوانان و نوجوانان در رثای این جوانان رشید کربلا بر سر و سینه زدند و و اشک ماتم ریختند.

وی با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند، بهترین الگو‌ براي نوجوانان و جوانان را شهداي واقعه كربلا دانست.

معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش بهاباد گفت: سوگواره «احلی من العسل» نيز هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال بسيار پر شور دانش‌آموزان همراه بود.

انتهای پیام/