زمان : 20 Mordad 1401 - 23:35
شناسه : 174965
بازدید : 5650
مراسم سیزدهم محرم دربهاباد همزمان با سومین روز شهادت امام حسین ع انجام گرفت مراسم سیزدهم محرم دربهاباد آیین سوگواری سیزدهم محرم، مصادف با سومین روز شهادت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا با حضور هیات‌های عزاداری در بهاباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه قرائت زیارت عاشورا در رثای شهدای مظلوم دشت نینوا اجرا شد.

 رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن و عدم اجتماع و ازدحام نکات مهمی است که دراین مراسم رعایت شد. دراین مراسم مردم به عزاداری وسینه وزنجیرزنی دررثای شهیدان دشت کربلا و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند و اشک ماتم ریختند .

حجت الاسلام مهدی خدادادی یکی از روحانیون منطقه بهاباد به فلسفه قیام امام حسین (ع) واصحاب و یارانش اشاره کرد و افزود : حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام خویش راه و رسم و شیوه درست مبارزه با ظالمان و حاکمان فاسق را به شکل عملی به مردمان تمام دوران آموخت.

وی با اشاره به اینکه شعارها و سخنان سرور آزادگان محدود و مختص به یک زمان و مکان خاص نیست اظهار کرد : عظمت قیام امام حسین (ع) در این است که اصلاحات جامعه را از راس قدرت آغاز نمود و به جهانیان اعلام نمود که اگر حاکم و رهبریت جامعه اصلاح نشود نه اخلاق و نه سیاست کاری از پیش نخواهد برد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد : گریستن بر حسین (ع) و یاران باوفایش یعنی پاسخ مثبت دادن به ندای هل من ناصر او و چون این یاری طلبیدن سالار شهیدان دارای اهداف شخصی نبود و بلکه تقاضای لبیک گویی به آرمانهای آن امام همام بود باید ما نیز در عمل برای تحقق آن اهداف و آرمانها نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی درادامه به احیای امربه معروف ونهی از منکر که ازاهداف قیام امام حسین بود اشاره کرد و گفت : امر به معروف و نهی از منکر از تعالیم مهم امام حسین (ع) و موجب کاهش جرایم در جامعه است که باید در خصوص ترویج آن در جامعه گام برداریم.

خدادادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی ما است که باید در خصوص ترویج آن در جامعه گام برداریم اظهارداشت : تنها راه اصلاح جامعه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/