زمان : 23 Shahrivar 1401 - 14:22
شناسه : 175456
بازدید : 4876
همه چاه‌های میبد به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد: همه چاه‌های میبد به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند یزدفردا: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: هم اکنون ۷۵ درصد چاه‌های کشاورزی و ۷۱ درصد چاه‌های آب صنعتی میبد دارای کنتور هستند، تا پایان امسال قرار است این میزان را به صد درصد برسانیم.

به گزارش یزدفردا: جوادیان زاده در نشست رویداد آبی شهرستان میبد با اشاره به مدیریت مصرف در حوزه مصرف کنندگان صنعت و کشاورزی در شهرستان میبد گفت: ۷۵ درصد چاه‌های آب کشاورزی و ۷۱ درصد چاه‌های آب صنعتی شهرستان میبد دارای کنتور است.

جوادیان یازده افزود: تا پایان امسال قرار است این میزان را به صد درصد برسانیم و همه چاه‌های صنعتی و کشاورزی در شهرستان میبد به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی همچنین از پایان یافتن طرح مطالعاتی رودخانه‌ها در میبد خبر داد و گفت: با توجه به پایان مطالعات رودخانه‌ها و ثبت آن در حد نگار قرار شده است علامت گذاری درمحل هم انجام شود و اطلاع رسانی شود که محدوده رودخانه‌ها کجا بوده است تا از این پس شاهد تصرف رودخانه‌ها نباشیم.

جوادیان زاده افزود: بند‌های خاکی و تغذیه مصنوعی هم که بر اثر سیل اخیر نیاز به لایروبی دارد قرار شد براساس سازوکاری که دربند ز تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و با کمک بخش خصوصی بتوانیم لایروبی را انجام دهیم تا برای سیل‌های بعدی رودخانه‌ها و بند‌های تغذیه مصنوعی کارآیی لازم را با حجم زیاد آبگیری در برابر سیل داشته باشد.

تعیین تکلیف اتصال بیمارستان به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری، رفع مشکلات فاضلاب شهری و حمایت از واحد زباله سوز از دیگر مباحثی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

فرماندار میبد هم در نشست گفت: شهرستان میبد نسبت به میزان سهم آبی که اختصاص یافته است نیازمند تعادل بخشی در حوزه صنعتی، کشاورزی و خانگی است.

سجادی پور خاطرنشان کرد: در همین سیل اخیر که از روستا‌های ندوشن و صدرآباد به سمت شهرستان میبد در جریان بود حجم وسعی از سیل با سیل بند‌ها مهار و به قرضه‌ها هدایت شد که اگر مدیریت نمی‌شود وضع شهرستان میبد بی شباهت به استان نبود.