زمان : 30 Shahrivar 1401 - 15:10
شناسه : 175511
بازدید : 3799
اولین سفر استانی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به یزد اولین سفر استانی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به یزد یزدفردا: با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ریاست جهاد دانشگاهی کشور، هفدهمین نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان یزد، برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این نشست دکتر دهقانی فیروزآبادی، به خصوصیات شهروندان یزدی و نقش پررنگ آن ها در حوزه اقتصاد و دانش ‌بنیان اشاره کرد و به طرح مباحثی در مورد حوزه های دانش بنیان پرداخت.

به گفته سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۴۸ درصد از شرکت های موجود را شرکت‌های دانش ‌بنیان تشکیل می ‌دهند که سبب توسعه بازار و فروش می ‌شوند و اکوسیستم دانش بنیان ما توسعه نمی ‌یابد مگر با توسعه بازار و توسعه فروش آن ها.

به گفته وی، یکی از مباحث مهمی که در این شرکت‌ ها به چشم می خورد، نبود زیرساخت لازم برای استفاده از روش های قدیمی به جای روش های نوین می باشد. اگر بخواهیم اقتصاد دانش‌بنیان سهمی از GDP پیدا کند، دولت باید ورود کند و به دانش بنیان‌ها اعتماد کند.

دهقانی فیروزآبادی اشاره کرد: اگر می ‌خواهیم اقتصاد دانش ‌بنیان به معنای واقعی جلوه کند، باید به شرکت‌ های دانش‌بنیان و هولدر های دانش بنیان اهمیت بدهیم، به آنها اعتماد کنیم، حامی آن ها باشیم و حداقل ۳ الی ۴ درصد از درآمد سالانه را به آن ها اختصاص دهیم.

او همچنین افزود: نخبگان این کشور زمانی به کشورشان احساس تعلق می کنند که خود را تاثیرگذار و سهیم در سرنوشت کشور بدانند.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی باید پروژه های کلان را پوشش دهد، منابع مالی آن ها را تامین کند و ضمانت این پروژه ها را عهده دار شود و سپس با تبدیل آن ها به پروژه های خرد برای شرکت های دانش بنیان کار تعریف کند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جهمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: جهاد دانشگاهی نهادی ارتباط دهنده میان علم و فرهنگ می باشد و تاکید کرد که این مرکز باید پناهگاهی برای نخبگان باشد و وظیفه دارد به عنوان یک رکن، حامی استارتاپ ها باشد.