زمان : 12 Mehr 1401 - 13:53
شناسه : 175640
بازدید : 2915
مسئولان رسانه ها را برای مقابله با جنگ ادراکی دشمن حمایت کنند امام جمعه بخش مرکزی یزد: مسئولان رسانه ها را برای مقابله با جنگ ادراکی دشمن حمایت کنند یزدفردا: امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مسئولان رسانه های مطالبه گر را برای مقابله با جنگ ادراکی دشمن حمایت کنند.

به گزارش یزدفردا: آیت الله سید محمدکاظم مدرسی دوشنبه شب در همایش دیده بان صبح که به همت بسیج رسانه یزد برگزار شد با بیان اینکه پدیده رسانه یک ضرورت برای پیشرفت بشریت است، اظهار داشت: اگر رسانه در ابعاد گوناگون نبود، بشریت به رشد امروزی دست نمی یافت.

وی عنوان کرد: اولین رسانه در اسلام، وجود پیامبر اکرم(ص) بود که با دریافت پیام وحی، مردم را پیرامون خود جمع و پیام وحی را ابلاغ می کردند به همین دلیل می توان گفت کسانی که امروز کار رسانه انجام می دهند، قدم در مسیر پیامبر اکرم برداشته اند.

مدرسی بیان کرد: رسانه ها امروز نقش اساسی در مدیریت کلان دارند زیرا فضاهای مجازی، تشکل های رسانه ای و رسانه ها می توانند جامعه را در مسیر مدنظر خود هدایت کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از رسانه ها، جنگ ترکیبی به راه انداخته بنابراین ما نیز باید رسانه های خود را مجهز کنیم و به مقابله در این جنگ بپردازیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی و ادراکی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند، افزود: قرآن برای مقابله با این جنگ راهکارهای بسیاری دارد که این راهکارها در سوره حجرات تشریح شده است.

مدرسی بیان کرد: قرآن به صراحت اشاره دارد که امت اسلامی مراقب باشند که سلیقه شخصی خود را بر سلیقه پیغمبر و امام و رهبری الهی جامعه حاکم نکنند و این همان اتفاقی است که دشمن امروز در صدد انجام آن است.

وی تصریح کرد: دومین راهکار قرآنی، رعایت ادب نسبت به رهبری الهی جامعه است و این موضوع نیز امروز توسط دشمن نشنه گرفته شده و می خواهد ادب مردم را نسبت به رهبری از بین ببرد.

مدرسی با بیان اینکه امروز هر آنچه در فضای مجازی در مورد آن بحث می شود، توسط کاربران مورد پذیرش قرار می گیرد، افزود: متاسفانه این موضوع هم در جبهه حزب اللهی ها و هم جبهه مخالف آن دیده می شود در حالی که حتی گاهی خواص نیز به اشتباه می روند و باید در مورد سخنان آنها تحقیق شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که نسبت به کتاب، منبر و سخنرانی ها شک و شبهاتی ایجاد می شود، باید نسبت به اظهارات فضای مجازی نیز شبهه داشت و با تحقیق موارد را مورد پذیرش قرار داد و این امر نیازمند تقویت قدرت تفکر، تعقل و تدین در جامعه است.

مدرسی تاکید کرد: رسانه ها باید خود را در مقابل جگ ادراکی دشمن مسلح کنند و باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند و در این راستا از خواص مطالبه داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: دست اندرکاران دلسوز نیز باید از رسانه ها حمایت کنند و برای حمایت از آنها جدیت داشته باشند تا رسانه بتواند برای مقابله با جنگ ادراکی دشمن، مقاومت لازم را داشته باشد.