زمان : 19 Mehr 1401 - 16:00
شناسه : 175911
بازدید : 3674
ثبت 129 مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای طی شش ماه امسال در یزد رئیس پلیس راه یزد: ثبت 129 مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای طی شش ماه امسال در یزد یزدفردا: رئیس پلیس راه یزد با بیان این که تمام دوربین‌های نظارتی و اعمال قانون جاده‌های استان سالم و فعالند، گفت:‌ طی شش ماه نخست امسال 129 مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان ثبت شده است.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ رحیم حاجی‌ده‌آبادی، رئیس پلیس راه یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این‌که پلیس راه از سال ۱۳۴۷ در ایران تشکیل شده است، اظهار کرد: قبل از آن نظم و انضباط جاده‌های برون شهری به عهده ژاندارمری بوده است.

وی افزود:‌ هشت پاسگاه پلیس راه در استان یزد مسئولیت امنیت و انضباط جاده‌ای را به عهده دارند و خلع‌های بین پاسگاهی توسط ۲۸ راهدارخانه و تیم های گشتی پلیس راه پوشش داده می شود.

سرهنگ حاجی ده آبای بالغ بر ۲۰ دستگاه دوربین نظارتی در سطح جاده‌های استان یزد فعال است، گفت: علاوه بر دوربین های نظارتی میانگین سرعت خودروها در جاده‌های استان یزد با ۵۹ دستگاه دوربین ثبت سرعت نیز کنترل و اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان یزد در خصوص میزان تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد:‌ در شش ماه نخست امسال ۱۲۹ مورد فوتی حاصل تصادفات جاده‌ای گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۳۱ مورد افزایش یافته است.

وی میزان افزایش مجروحین و معلولیت ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان یزد طی شش ماه نخست سال جاری را ۵۳۰ نفر دانست و بیان کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر یکهزار دستگاه خودرو با رانندگان پرخطر در سطح جاده‌های استان یزد توقیف شدند.

سرهنگ حاجی ده‌آبادی در پایان با بیان این‌که تنها هدف پلیس راه از اعمال قانون، حفظ جان رانندگان و خانواده های آنهاست، تأکید کرد:‌ مردم باید پلیس را دوست و همراه خود بدانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی آرام و دلنشینی را به خود هدیه دهند.