زمان : 26 Mehr 1401 - 18:35
شناسه : 176169
بازدید : 3735
وزیر آموزش و پرورش برای چه در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شد وزیر آموزش و پرورش برای چه در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شد

یزدفردا"سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دلایل حضور وزرای آموزش و پرورش و دادگستری در کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.
به گزارش یزدفردا "احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با  خانه ملت در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه 26 مهرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در نشست امروز وزرای آموزش و پرورش و دادگستری به همراه معاونانشان مهمان کمیسیون فرهنگی بودند. در این جلسه حسین رحیمی وزیر دادگستری به همکاری بین دستگاه‌ها به ویژه مجلس و دولت تاکید کرد و همچنین پیش بینی یک معاونت دادگستری در استان‌ها نیز پیشنهاد شد .

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در ادامه نشست گزارشی در مورد ساز و کارهای کنترل بازار، با توجه به مشکلاتی که امروز در بحث ارتقاء نظام حکمرانی در سازمان تعزیرات کشور وجود دارد، ارائه شد. همچنین گزارش جامعی درباره اصلاح حکمرانی سازمان تعزیرات برای اثربخشی برنامه کنترل بازار و برخورد با متخلفان قرائت شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه در راستای کمک به پرداخت دیه افراد بدهکار در حوزه بیت المال و شاخص‌های مراکز تربیتی و ارتقاء آنها بحث و گفتگوهایی صورت گرفت و با توجه به گزارشات ارائه شده حدود ۱۲۰۰ نفر از محکومان به دیه در سال گذشته مورد حمایت دولت قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم ادامه داد: در این جلسه دغدغه‌های اعضای کمیسیون فرهنگی عنوان و مقرر شد تعاملات دولت، مجلس و قوه قضاییه بیشتر از گذشته باشد.

راستینه با اشاره به حوزه وزیر آموزش و پرورش گفت: در ادامه نشست امروز یوسف نوری در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کرد و در راستای تاثیرات آموزش فضای مجازی و آسیب‌هایی که به دنبال داشته، نکاتی را مطرح کردند. در این جلسه نمایندگان پیشنهاداتی از قبیل تحول در نظام آموزش و پرورش، ارتقاء زیست بوم دانش آموزان و فرهنگ سازمانی در ۳ سطح دانش آموزان، فرهنگیان و نیروهای اداری ارائه کردند.

وی افزود: ضرورت تمرکز در حوزه «پرورشی» آمورش و پرورش از جمله موضوعات مهمی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت، با توجه به اینکه حوزه پرورشی بخش مغفول مانده آموزش و پرورش است نمایندگان به آن تاکید ویژه‌ای داشتند؛ بخش پرورشی به عنوان نقطه مرکزی کار تحولی آموزش و پرورش است.

راستینه ادامه داد: تمرکز بر ارتقاء دانش و سواد رسانه‌ای در حوزه دانش آموزی، فرهنگیان مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بود و همچنین بر افزایش بستر نشاط اجتماعی و فعالیت‌های ورزشی که خوشبختانه رویکرد وزارت آموزش و پرورش در ماههای اخیر بود؛ تاکید شد.

وی یادآور شد: گزارشاتی از اقدامات وزیر آموزش و پرورش در مورد المپیادهای ورزشی، توسعه فعالیت‌های نشاط‌ آور اجتماعی در این جلسه ارائه شد و براساس همین گزارش ۱۴۰ هزار نفر از معلمان فعالیت هایی در حوزه فرهنگی و ورزشی در طول ۶ الی ۷ ماه گذشته داشتند که این اتفاق بازخورد خوبی در فضای آموزش و پرورش داشته است.

دانشگاه تربیت معلم تنها مرجع تقویت معلم برای نسل آینده کشور باشد

راستینه در پایان با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد، دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تقویت معلم برای نسل آینده کشور باشد و لذا برای جبران کمبود نیرو باید روی تمام ظرفیت‌های این دانشگاه برنامه ریزی شود./